Markaların kurnaz reklamları Instagram’ın Hikayeler özelliğinde

12 Aralık 2017 10:00

Markalar, Instagram‘daki ağırlığını artırırken yaptıkları kurnazca hamleler epey keyif kaçırıyor. Onlardan biriyle karşı karşıyayız.

Geçtiğimiz günlerde markaların Instagram’daki varlığını artırdığına yönelik bir haber paylaşmıştık. Bu da elbette sponsorlu içeriklerin sayısında bir artışa sebep oldu. Her gün 300 milyon aktif kullanıcının ziyaret ettiği Hikayeler özelliği de reklam açısından en ideal ortamlardan biri. Birkaç hikayede bir sponsorlu içerikle karşılaşıyor yeni ürün tanıtımlarına maruz kalıyoruz. Ki bazı kullanıcılar için bu bile başlı başına sinir bozucu bir durum. Ancak beterin beteri var elbette.

Bu yılın başlarında Burger King’in televizyona verdiği 15 saniyelik bir reklam vardı. Google Home’u hedef alan reklam, evdeki akıllı asistanınızı harekete geçiriyor ve Whopper Burger’i uzun uzun anlatmasını sağlıyordu. Çok tartışılan bu reklamdan sonra Google kısa sürede olaya müdahale etmiş ve bu durumu engellemişti. Bu reklamda Burger King bir cihazın açığını kullanıyordu. Instagram’daki yeni numara ise direkt olarak insan zihnini hedef alıyor.

Ekranda bir şey mi var?

Instagram’da belli bir takipçi sayısına sahip kullanıcılar hikayelerine link ekleyebiliyor. Söz konusu linke gitmek için hikayeyi aşağıdan yukarıya doğru kaydırmak yeterli. Reddit kullanıcısının paylaştığı görsele göre Kaiwei Ni’nin uygulamaya verdiği sponsorlu hikaye ise tam olarak bu özelliği kullanacak şekilde bir kurnazlık geliştirmiş. Firmanın hazırladığı indirimli görselde bir saç teli bulunuyor. Kullanıcıları ekranı kaydırarak saçı itmeye iten reklam, bu sayede kendi internet sitesine yönlendiriyor. Bazı kullanıcılar tarafından oldukça “akıllıca” bulunan reklam, bazı kullanıcılar tarafından da tepki çekmiş durumda. Kullanıcıları kandırmaya yönelik yapılan reklamlara ilişkin bir yaptırım olup olmadığı ise şu an belirsiz.

Paylaş