Hiç olmadığı kadar ateşli geçen NBA yaz transfer döneminin ardından, son yılların en merak uyandıran sezonuna giriş yapacağız. Ve elbette; yeni sezon öncesi coşkumuzu yansıtmak ve heyecanımızı gidermek için NBA 2K20’den daha iyi bir başlangıç noktası bulamazdık. NBA her zaman basketbol severler için en üst seviyedeki cazibe unsuru olmuştur. Bunda oynanan oyunun kalitesi kadar, ligin pazarlama stratejisinin büyük etkisi bulunuyor. Basketbolu yalnızca parkede oynanan bir oyun olmaktan çıkarıp, tüm unsurlarıyla bir paket olarak pazarlayan ve dünya çapında takip edilen, içinde yaşanan bir kültür haline getiren bu sistem, tartışmasız global arenanın en başarılı spor organizasyonu konumunda. Ancak bu denli göz alıcı bir organizasyon için bile ekstrem sayabileceğimiz bir dönemin içinden geçiyoruz. Karar alıcı yapının ağırlık noktasının takımlardan oyunculara doğru kayması ile birlikte herkes çıldırdı ve 1 hafta içinde tüm ligin kaderi değişti. Elbette tüm bu çılgınlığın baş aktörü, sürpriz sayılabilecek bir kararla geldiği Toronto Raptors’ı ilk yılında şampiyon yapan ve hemen ardından daha da sürpriz bir kararla yanına Paul George’u da alıp Clippers’ın yolunu tutan Kawhi Leonard oldu. Ancak ligde pek çok taşın yeri değişti ve tüm bunların etkisini hissedebileceğimiz ilk yer de elbette NBA 2K20… DAHA AZ ACIMASIZ İlginç bir şekilde tüm bunlar olurken, NBA 2K20 serinin eski oyunlarına nazaran daha mütevazı bir pazarlama stratejisi gerçekleştirdi. Belki de organizasyonun kendisi hali hazırda yeterince heyecanı yükseltiyor nasılsa diye düşünmüş olabilirler. Sessiz kalmalarını oyunlarına güvenmemelerine yormak doğru olmayacaktır. Zira NBA 2K20; uzun zamandır çıkmış en oturaklı, ayakları yere sağlam basan ve kusurları törpülenmiş basketbol oyunu olmuş. Özellikle 2K serisine son yıllarda getirilen “haklı” eleştirilerin ardından yapımcıların bazı yanlış kararlarında gösterdikleri inatlarından geri adım attıklarını görmek sevindirici. “Bazı” ifadesinin altını çizelim, zira her kusurun ve yanlışın giderildiğini söylemek de ne yazık ki mümkün değil. Bu yıl dikkatimizi çeken en önemli değişiklik; NBA 2K serisinin amiral gemisi pozisyonunda olan MyCareer modu için daha az acımasız olmaya karar vermesiydi. Uzun yıllardır oyun içi satışlarıyla fazlasıyla dayak yiyen yapım, bu yıl para harcamadan daha rahat nefes alınabilmesini biraz olsun sağlayabilmiş. Yarattığınız karakterinizi geçmiş yıllara oranla çok daha etkili ve hızlı bir şekilde geliştirebiliyorsunuz. Bunu yaparken 3 önemli adım atmış yapımcılar. Birincisi; karakter yaratma ekranına getirilen geliştirilmiş arketip özelliği. Burada artık karakteriniz için sahip olacağı oyun yapısını çok daha dengeli bir şekilde belirleyebiliyorsunuz. İsterseniz bitiricilik ve şutör yapıda dengeli ancak savunması ikinci planda bir karakter yapısı seçebilir, isterseniz tamamını daha az ölçekte ama komple dengede tutabilirsiniz. İki yapıyı tamamen görmezden gelip, tek bir alanda mükemmele yoğunlaşmanız da mümkün. Pasta grafikleri ile yansıtılan bu yapı, karakterinizin gelişim yolunu çizmenizde oldukça etkili bir rol oynuyor… HAYALİNİZDEKİ OYUNCUYA KAVUŞUN İkincisi; karakter rozetlerini kazanmak ve oyuncunuza entegre etmek çok daha sağlıklı bir yapıya kavuşturulmuş. Oyun içinde yaptığınız bazı eylemleri “daha iyi” yapmanızı sağlayan bu rozetleri açmak ve geliştirmek oldukça önemli. Örneğin blok vurduktan sonra çok daha hızlı toparlanıp, ikinci kez bloğa yükselmeyi sağlayan bir rozet var ki, Anthony Davis tarzı bir karakter yaratmak istiyorsanız bu rozete mutlak suretle sahip olmanız gerekiyor. İşte bu rozetler artık farklı başlıklar altında toplanmış durumda ve maçlarda, antrenmanlarda yaptığınız her aksiyon sonucunda ilgili başlıklardaki seviyeniz artıyor. Yani sürekli üçlük atarak ilgili rozeti açmaya uğraşmıyorsunuz. Yaptıklarınızla “bitiricilik”, “şutörlük”, “savunma” gibi başlıkları geliştiriyorsunuz ve seviye atladıkça elde ettiğiniz puanlarla kendi arzu ettiğiniz rozeti açıyorsunuz. Rozetler üzerinde getirilen bu mutlak hakimiyet sayesinde, kafanızda oluşan oyuncu tipine en yakın karakteri yaratmak çok daha makul ve mümkün hale getirilmiş durumda… OYUN İÇİ ÖDEMELER DEVAM EDİYOR Üçüncüsü ise, belki eskisinden daha fazla oyun içi para kazanmıyorsunuz ancak karakter özelliklerini geliştirmek eskisi kadar masraflı değil. Evet, yine maç sonunda elinize 1000+ civarında altın geçiyor ancak bu parayla eskiden örneğin 3 birim karakter özelliği geliştirebiliyorduysanız, artık 4 birim geliştirebiliyorsunuz. Bu da karakterinizin arzu ettiğiniz noktaya daha hızlı gelmesine yardımcı oluyor. İşte tüm bu yapılar, MyCareer’ın çok daha insaflı bir surete bürünmesini sağlamış. Peki NBA 2K20 bu kez oyun içi ödemeye zorlamayan bir oyun olmuş diyebilir miyiz? Maalesef hayır… Yarattığınız karakteri geliştirmek her ne kadar daha kolay olsa da, elde ettiğiniz oyun içi paraları ancak bu alanda harcadığınızda geçerli olan bir durum bu. Fakat oyun bu altınları harcamanızı gerektiren çok fazla yan unsuru önünüze çıkarmaya devam ediyor. Yeni bir hareket almak, ayakkabı değiştirmek, dövme yaptırmak ve benzeri her şey hala bu paralarla, üstelik yüksek rakamlarla gerçekleştiriliyor. Dahası, oyunun diğer modları da sahip olduğunuz para havuzunu ortak bir şekilde kullandığından, her modu deneyeyim dediğinizde bu hızlandırılmış karakter gelişimi ne yazık ki sekteye uğruyor. Günün sonunda yine çevrim içi ortak bölge olan Mahalle’de ilk günden parayı basıp 80+ olmuş insanların arasında buluyorsunuz kendinizi bu nedenle… GENÇ OYUNCULARIN DERTLERİ NBA 2K’in oyun içi ödemelerine alışan ve umursamayanlar içinse son derece kaliteli bir oyun duruyor ortada. MyCareer’ın LeBron James tarafından hazırlanan senaryosu fena olmamış. Kesinlikle çok iyi değil ancak çoğu yıl içine düştükleri saçmalıklar denizinde de boğulmuyor. NBA hayalleri kuran genç basketbolcuların yaşadığı sıkıntılara ve sistemin kusurlarına odaklanan hikaye başı sonu elle tutulur bir kalitede yansıtılıyor. Biraz sıkıcı olduğunu söylemeliyiz ve yer yer mantık sınırlarını da zorladığını inkar edemeyiz (Draftta seçilip seçilmeyeceği dahi belli olmayan biri olarak daha NBA’e girmeden Kawhi ile birebir maç yapmanız, pek çok süper yıldızla oturup sohbet etmeniz gibi). Ancak günün sonunda genç oyuncuların yaşadığı sıkıntılara odaklanması ile takdirimizi kazandığını belirtelim. İşin parkede gerçekleşenler kısmına geldiğimizde ise zaten serinin burada çok fazla problemi olmadığını biliyoruz. Geliştirilmiş dripling sistemi sayesinde artık yalnızca özel hareketleri yaparken değil, durduğu yerde topu sektirirken dahi her oyuncunun birbirinden farklı yapıda olduğunu hissedebiliyorsunuz. Uzun yıllardır şikayetçi olduğumuz takım arkadaşı yapay zekasının yetersizliği ise maalesef devam ediyor. Hala hızlı hücumlarda doğru şekilde hareket edemeyen ve topu alıp çizginin dışına koşturan oyuncularla mücadele etmek durumundasınız. NEREDEYSE AYNI AMA DAHA İYİ Şunu kabul edelim; NBA 2K serisi bir basketbol oyunu oynamayı arzu eden kişiler için tartışmasız en iyi seçenek hala. Kusurları ve eksikleri elbette hala var ama geçtiğimiz yıllara nazaran daha az olduklarını söyleyebiliriz. Saha içinde her zaman olduğu gibi kusursuza yakın, saha dışında “görece” daha az acımasız bir NBA 2K oyunu. Eh, yeni nesle kadar bu kadarına şükretmemiz gerekiyor belki de… DETAYLAR NBA 2K20 MyCareer modu tam bir yıldızlar geçidi olmuş. Idris Elba ve Rosario Dawson gibi isimlerin yer aldığı senaryoda Scottie Pippen ve LeBron James’i de görmek mümkün. Yeni karakter yaratma ekranı, hayalinizdeki oyuncuyu oluşturabilmek adına çok daha etkili ve başarılı olmuş. Detaylı arketip seçenekleri ile çok daha değişkenli oyuncular yapabilirsiniz. NBA 2K20 ile birlikte WNBA de seriye dahil oluyor. Ancak ne yazık ki her mod içerisinde yönetmek mümkün değil kadın oyuncuları. Yalnızca kendi liginde maç yapabiliyorsunuz. NBA 2K serisinin alametifarikası olan “Neighborhood” alıştığımız düzeniyle yeniden karşımıza çıkıyor. Ne yazık ki alıştığımız yükleme süreleri de beraberinde geliyor… PUANLAMA