Oddworld: New ‘n’ Tasty incelemesi

26 Eylül 2014 08:53


KÜÇÜK DOKUNUŞLAR
RuptureFarms, Oddworld dünyasına etli ürünler sağlayan en önemli fabrika. Ellerinde Scrab Cakes, Paramite Pies ve Meech Munchies isimli üç önemli ürün bulunmakta. Ancak bu ürünleri üretmek için kullandıkları yaratıklar birer birer yok olma seviyesine gelmiş. Bu nedenle hain patron Molluck yeni bir ürün çıkarma kararı veriyor: Mudokon Pops! Fabrikada çalışmakta olan karakterimiz Abe de işte bu Mudokonlardan bir tanesi ve planı öğrenir öğrenmez kaçmaya karar veriyor.


Amacımız kaçıp kurtulmak olsa da, fabrikada çalışmakta olan bizim gibi 299 tane daha Mudokon var ve onları kurtarmak da bizim görevimiz. Zorunlu bir görev olmamakla birlikte, oyunun iki sonundan birinin kurtardığımız Mudokon sayısına bağlı olduğunu belirtelim. Oyunun buraya kadar olan kısımları 1997 yılında çıkan versiyonla tamamen aynı. Değişen ne peki? Çok temel iki değişiklik var oyunda. Birincisi, günümüze uygun grafiklere sahip olması. İkinci ve daha önemli olanı ise, iki boyutlu kamera açısının 2.5 boyuta dönüştürülmesi. Bu sayede oyunun en temel problemi olan kontrol zorluklarının tamamen önüne geçmeyi başarmışlar.


TIPKISININ AYNISI
İlk oyunu oynayanların hatırlayacağı üzere Abe, saldırı yetenekleri bulunmayan bir karakter. Hoplama, zıplama, yuvarlanma ve arkadaşlarına saçma sapan bir ses tonunda seslenme dışında yapabildiği pek bir şey yok. Ha bir de düşmanların zihinlerini kontrol edebiliyor, evet bu biraz önemli bir özellik. New ‘n’ Tasty, bu özelliklerin tamamını aynen bünyesinde barındırıyor. Ana oyuna sadık kalacağız diye resmen aynı oyunu çıkarmış adamlar, pes! Tabii bunu ister kötü bir durum olarak algılarsınız ister iyi, orası size kalmış. Ancak bize soracak olursanız, New ‘n’ Tasty yeniden Oddworld dünyasına yolculuk etmek için çok iyi bir bahane olmuş.

Sayfa: 1 2 3

Paylaş