PlayStation dünyasına yakında çapraz satın alma altyapısı eklenebilir

05 Kasım 2025 16:01

PlayStation dünyasına yakında çapraz satın alma altyapısı eklenebilir. Sony’nin bu konuda aktif olarak çalışmalar yaptığı ortaya çıktı.

Xbox ve PC sahipleri uzun süredir çapraz satın alma altyapısından yararlanabiliyor. Bu sayede Xbox’ta satın alınan oyunlar (yalnızca destekli olanlar), ek bir ödeme olmadan PC’de de oynanabiliyor. Tam tersi durumda da geçerli olan bu altyapı, yakında PlayStation dünyasına da gelebilir. Son dönemde çok sayıda özel PS oyununu PC’ye çıkaran Sony, PlayStation Store verilerinde ortaya çıkan “Cross-Buy” simgesi farklı bir anlama gelmiyorsa oyuncuları oldukça memnun edebilir.

Bundan önce 2027 ya da 2028’de gelmesi beklenen PlayStation 6 gündeme gelmişti. AMD’de grafik bölümünden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Jack Huynh ve PS5 ile PS5 Pro’nun temel mimarisini kuran Mark Cerny, Sony ile AMD arasında oluşturulan “Project Amethyst” iş birliği kapsamında önemli açıklamalarda bulundu. Huynh ve Cerny YouTube’da paylaşılan sekiz dakikalık videoda, açık şekilde model ismi vermeden PlayStation 6 oyun konsolunda yer alacak yeni grafik teknolojilerini tanıttı. Videoda temel olarak üç farklı yeni altyapı öne çıkarılıyor. Bunlardan ilki Neural Arrays. Bu teknoloji hakkında yapılan resmi açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Birbirine bağlı işlem birimlerinden oluşan bu yapı, verileri paylaşarak tek bir yapay zekâ motoru gibi çalışıyor. Büyük makine öğrenimi temelli iş yüklerinde daha verimli olacak şekilde tasarlanıyor ve ‘neural rendering’ sürecine ciddi katkı sağlıyor.” Ortaklaşa geliştirilen ikinci teknoloji Radiance Cores hakkında ise şunlar paylaşıldı:

“Yüksek performansa sahip gerçek zamanlı Ray Tracing ve Path Tracing sunacak yeni bir donanımsal geçiş birimi hazırlıyoruz. Sistem, “shader” çekirdeklerini sahnenin diğer bölümlerine odaklanması için serbest bırakarak daha yüksek FPS ve daha etkileyici görseller elde edilmesini sağlıyor.” Universal Compression hakkında da şu bilgiler verildi: “GPU içindeki tüm verileri analiz ederek sıkıştıran yeni bir sistem hazırlıyoruz. Bu sayede bellek bant genişliği üzerindeki yük azalıyor ve daha yüksek performans seviyelerine, daha yüksek verimlilikle ulaşılabiliyor.” PlayStation 6’da kullanılacak bu teknolojiler, yeni konsolun özellikle Ray Tracing performansını PS5 ailesine kıyasla çok büyük oranda artıracak. Bu arada, ortak çalışmalardan ve yeni teknolojilerden AMD’nin gelecek nesil grafik birimleri/ekran kartları da faydalanacak.

 

PlayStation detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

Paylaş