Japon teknoloji devi Sony, “State of Play Japan” etkinliği kapsamında 27 inç’lik PlayStation oyun monitörünü tanıttı.
PS5 yanında PC kullanımına da uygun olan 27 inçlik PlayStation oyun monitörü, 2560 x 1440 piksel çözünürlüğe sahip IPS paneliyle 240 Hz yenileme hızı sunuyor. Auto HDR Tone Mapping ile birlikte HDR desteği bulunan üründe, VRR desteği de yer alıyor. HDMI 2.1 ve DisplayPort 1.4 girişlerinin yer aldığı modelde, entegre hoparlörlere ve 3,5 mm girişine de yer veriliyor. VESA bağlantısı da bulunan monitörün, 2026’da ABD ve Japonya merkezli olarak satışa sunulacağı aktarılıyor. Ayağında DualSense kontrolcülerin şarj edilebileceği bir bölümün yer aldığı ürünün, yüksek olması beklenen fiyatı henüz açıklanmıyor. Sony, “State of Play Japan” etkinliğinde Japonya pazarına özel bir PlayStation 5 Digital Edition sürümünü de duyurdu. 21 Kasım’da satışa sunulacak konsolun 350 dolardan satılacağı bildiriliyor. 825 GB SSD’ye sahip konsol yalnızca Japonca dil desteğiyle geliyor.
Bundan önce 2027 ya da 2028’de gelmesi beklenen PlayStation 6 gündeme gelmişti. AMD’de grafik bölümünden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Jack Huynh ve PS5 ile PS5 Pro’nun temel mimarisini kuran Mark Cerny, Sony ile AMD arasında oluşturulan “Project Amethyst” iş birliği kapsamında önemli açıklamalarda bulundu. Huynh ve Cerny YouTube’da paylaşılan sekiz dakikalık videoda, açık şekilde model ismi vermeden PlayStation 6 oyun konsolunda yer alacak yeni grafik teknolojilerini tanıttı. Videoda temel olarak üç farklı yeni altyapı öne çıkarılıyor. Bunlardan ilki Neural Arrays. Bu teknoloji hakkında yapılan resmi açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Birbirine bağlı işlem birimlerinden oluşan bu yapı, verileri paylaşarak tek bir yapay zekâ motoru gibi çalışıyor. Büyük makine öğrenimi temelli iş yüklerinde daha verimli olacak şekilde tasarlanıyor ve ‘neural rendering’ sürecine ciddi katkı sağlıyor.” Ortaklaşa geliştirilen ikinci teknoloji Radiance Cores hakkında ise şunlar paylaşıldı:
“Yüksek performansa sahip gerçek zamanlı Ray Tracing ve Path Tracing sunacak yeni bir donanımsal geçiş birimi hazırlıyoruz. Sistem, “shader” çekirdeklerini sahnenin diğer bölümlerine odaklanması için serbest bırakarak daha yüksek FPS ve daha etkileyici görseller elde edilmesini sağlıyor.” Universal Compression hakkında da şu bilgiler verildi: “GPU içindeki tüm verileri analiz ederek sıkıştıran yeni bir sistem hazırlıyoruz. Bu sayede bellek bant genişliği üzerindeki yük azalıyor ve daha yüksek performans seviyelerine, daha yüksek verimlilikle ulaşılabiliyor.” PlayStation 6’da kullanılacak bu teknolojiler, yeni konsolun özellikle Ray Tracing performansını PS5 ailesine kıyasla çok büyük oranda artıracak. Bu arada, ortak çalışmalardan ve yeni teknolojilerden AMD’nin gelecek nesil grafik birimleri/ekran kartları da faydalanacak.