Xiaomi, tepkiler artınca 1.548 beygirlik SU7 Ultra’nın gücünü normal yollar için 900 beygire sınırlama kararından vazgeçti.
Çin’de başlangıç fiyatı sadece 72 bin dolar olan Xiaomi SU7 Ultra, en üst versiyonunda üç farklı elektrik motorunu bir araya getiriyor. Bu aracın önünde 386 beygir gücünde tek bir motor, arkasında ise 578 beygir gücünde iki farklı motor yer alıyor. Toplam gücü 1.500 beygirin üzerinde olan bu versiyon, tam 1.770 Nm tork sunuyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede ulaşabilen model, CATL imzalı Qilin 2.0 batarya üzerine kuruluyor. 93,7 kWh kapasiteye sahip bu batarya ile 620 km menzil elde edilebiliyor. Aracın bugün gündeme gelmesinin nedeni ise alınan bir karar oldu. Xiaomi, kısa süre önce SU7 Ultra’nın gücünü normal yollar için 900 beygire sınırlayan bir güncelleme gönderdi. Bu kararı güvenlik endişeleri nedeniyle aldığını açıklayan şirket, 900 beygirlik güç oldukça yüksek olmasına rağmen SU7 Ultra sahiplerini kızdırdı. Sürücüler, parasını ödedikleri gücün sadece yarış pistlerinde değil, her zaman erişilebilir olmasını istedi. Tepkilerin artması üzerine Xiaomi geri adım atmak zorunda kaldı. Yazılımsal limiti tamamen kaldıran şirket, güç limitleme kararıyla güvenlik endişelerine sahip bazı kişileri ise memnun etmişti.
Xiaomi bundan önce elektrikli SUV modeli YU7 ile gündeme gelmişti. Resmi Çin kaynaklarından gelen bilgilere göre aracın AWD versiyonunda 220 kW (yaklaşık 295 beygir) ve 288 kW (yaklaşık 386 beygir) güçlerinde iki farklı elektrik motoru bir araya getirilecek. AWD versiyonu 253 km/s hıza çıkabileceği açıklanan aracın, tek motorlu versiyonun da ise 235 kW (yaklaşık 315 beygir) güç sunulacak. Tek motorlu versiyon maksimumda 240 km/s hıza ulaşabilecek. Resmi kayıtlarda 750 km, 760 km ve 670 km (CLTC) olmak üzere üç farklı menzil bilgisi paylaşılan araç, 35 bin dolar civarında bir başlangıç fiyatına sahip olacak.