2022 Volkswagen Amarok sahnede; işte yeni jenerasyonun kilit detayları

07 Temmuz 2022 15:29

Ford ile yapılan ortaklığın altyapısı üzerine şekillenen 2022 Volkswagen Amarok, ilk kez gelen donanımlarıyla çok daha iyi seviyede.

Volkswagen’in bir süredir ipucu niteliğindeki detayları üzerinden nabzını vermeye başladığı ikinci jenerasyon Amarok, düzenlenen etkinlik kapsamında tüm dünyaya lanse edildi. Ford ile gerçekleştirilen ortaklık kapsamında Ranger ile altyapısını doğrudan paylaşan Amarok, tasarım tarafında ise bariz bir şekilde ayrılıyor. Tasarım olarak daha modern bir karaktere kavuşan modelin önceki nesline göre hatırı sayılır oranda (173 mm) artırılan aks mesafesinin özellikle arka taraftaki yolcular için hissedilir fark yaratacağını söylemek mümkün. 2022 Volkswagen Amarok, ilk kez gelen sürüş destek asistanlarıyla donanım tarafında da bir katman yukarıya çıkıyor.

2022 Volkswagen Amarok cephesinden bilmeniz gerekenler

Yeni jenerasyona tasarım olarak baktığımızda ön bölümün üst katmanında Volkswagen’in güncel dilinden izler görmek mümkün. Işıklandırma tarafında en baz versiyonda bile standart olarak gelen LED desteği özellikle görüşün düşük olduğu yerlerde hissedilir fark olacak. Amarok’un ön yüzündeki tampon tasarımda ise “X” formunun kullanılması da aracın maceracı yeteneklerinin tasarıma güzel bir imzası niteliği taşıyor. Arka tarafa geçtiğimizde ise Amerikan pickup modellerinde görmeye alışık olduğumuz marka/model yazısının yükleme kapağına büyük şekilde eklenmesi dikkat çekiyor. Kokpit tarafında ise 12 inçlik devasa multimedya ekran ve tamamen yeni dijital sürücü paneli de günümüz standartlarını karşılıyor. Adaptif hız sabitleyici, aktif şerit asistanları ve yol işareti algılama gibi parçalar ilk kez Amarok ürün gamına ekleniyor.


Ebatsal taraftaki iyileşmeler, sürüşü doğrudan etkileyecek rakamlarla desteleniyor. Önceki nesile göre 96 milimetre daha uzun olan Amarok’un 500 milimetreden 800 milimetreye gelen suya giriş desteği, arazi sürüşlerindeki sürprizler için kesinlikle fark edilir olacak. 4Motion dört tekerlekten çekiş sistemi de Ranger ile Amarok’u ayıran temel parçalar arasında karşımıza çıkıyor. Amarok’un bu bölümdeki bir diğer önemli rakamları da yük desteğinde. 3,5 tonluk yük çekme ve 1.160 kilograma kadar yükleme desteği sunan modelin, segmentindeki standartları karşıladığını söylemek mümkün.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Son olarak motorlara baktığımızda ailenin giriş seviyesinde 2.0 litrelik dizel ünitenin 170 PS’lik güçle geldiğini görüyoruz. Bu motora gelen çift turbo dokunuşu ise rakamı 209 PS’e çıkartıyor. Dizelin zirve paketi ise 3.0 litrelik V6 ile şekilleniyor. Burada 250 PS’lik güç değeriyle yükleme ve çekiş desteğinin de sınırları zorlanıyor. Ford ortaklığının etkilerini kaputun altında hissedeceğimiz tarafla birlikte ortaya 300 beygirlik güç suan 2,3 litrelik EcoBoost çıkıyor. Burada 10 kademeli otomatik şanzıman da listelere giriş yapıyor. İlk örnekleriyle bu yılın son çeyreğinde sokaklara çıkmaya başlayacak olan ikinci nesil Amarok’u Türkiye’de ise 2023 yılında görmeyi bekliyoruz.
Paylaş