AMD geri adım attı: “Radeon RX 5000/6000 serisine oyun desteği tam olarak kesilmeyecek.”

01 Kasım 2025 10:18

AMD, dün yaptığı açıklamada Radeon RX 5000 ve RX 6000 serisi ekran kartları için artık oyun desteği sunulmayacağını belirtmişti.

RDNA 1 ve RDNA 2 mimarisine sahip Radeon RX 5000 ve RX 6000 serisi ekran kartları için bundan böyle yalnızca güvenlik açıklarını kapatan ve hataları düzelten güncellemeler yayımlayacağını duyuran AMD, bu konuda yaptığı açıklamada şu ifadelere yer vermişti: “Yeni teknolojileri ve performans iyileştirmelerini en yeni ekran kartlarına getirebilmek için, Adrenalin Edition 23.10.2 sürümüyle birlikte Radeon RX 5000 ve RX 6000 serisi ekran kartları ‘bakım moduna’ alınıyor. Yani, bundan sonra oyunlara özel optimizasyonlar yalnızca RDNA 3 ve RDNA 4 tabanlı ekran kartları için gönderilecek.” Bugün bu konuda bir geri adım geldi. Yeni açıklamasında, “Kartlar için yeni özellikler, hata düzeltmeleri ve oyun optimizasyonları pazarın ihtiyaçları doğrultusunda sunulmaya devam edecek.” diyen AMD, bu açıklamasıyla birçok Radeon RX 5000/6000 sahibini tam olarak memnun etmedi. Pazarın ihtiyaçlarının ne anlama geldiğini açık olarak detaylandırmayan şirket, yazılım desteği konusunda hâlen rakibi Nvidia’nın gerisinde yer alıyor.

Bundan önce AMD FSR Redstone gündeme gelmişti. Bazı hataları ortadan kaldıran ve performans ile kaliteyi artıran FSR 3.1.4 (FidelityFX Super Resolution) güncellemesi, göründüğünden daha büyük bir sürümdü. AMD’nin açıklamasına göre bu sürümle birlikte RX9000 serisine özel “Redstone” adı verilen yeni altyapıya zemin hazırlanıyor. Yıl sonunda hayatımıza girmeye başlayacak Redstone, “Neural Radiance Caching, Machine Learning Ray Regeneration, Machine Learning Super Resolution ve Machine Learning Frame Generation” teknolojilerini barındırıyor. Neural Radiance Caching, gerçek zamanlı ışık hesaplamalarını hızlandırmak için derin öğrenme kullanıyor. Sahnedeki ışık yansımalarını ve dolaylı aydınlatmaları daha verimli hesaplamak amacıyla ışık bilgileri önceden bir “önbellek” olarak saklanıyor.

Derin öğrenme, bu verileri analiz edip gerektiğinde tekrar kullanıyor. Böylece oyun grafiklerinde ışığın daha gerçekçi ve performanslı görünmesi sağlanıyor. Machine Learning Ray Regeneration, ışın izleme sürecinde kaybolan veya eksik kalan ışınların makine öğrenimi kullanılarak yeniden oluşturulması anlamına geliyor. Bu altyapıda ekran kartı tüm ışınları hesaplamak yerine eksik verileri tahmin ediyor. Böylece grafik kalitesi korunurken performans artıyor. Machine Learning Frame Generation oyunlarda daha yüksek FPS elde etmek için kullanılıyor ve mevcut kareler arasına yeni kareleri yapay zekâ yardımıyla ekliyor. Machine Learning Super Resolution ise RX 9000 serisine özel FSR 4 teknolojisiyle düşük çözünürlüklü karelerden çok daha net ve yüksek kaliteli görüntüler üretiyor.

AMD ekran kartları yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş