Android 16 tabanlı Xiaomi HyperOS 3 tanıtıldı

28 Ağustos 2025 15:59

Android 16 tabanlı Xiaomi HyperOS 3 tanıtıldı. Şirketin yeni arayüzü, kullanıcıları memnun edecek yeniliklerle geliyor.

Resmî açıklamaya göre Android 16 tabanlı Xiaomi HyperOS 3, yüklendiği cihazın oyun performansını yüzde 15’e kadar artırıyor, güç tüketimini ve GPU kullanımını ise yaklaşık yüzde 10 oranında azaltıyor. 100’den fazla yeni veya geliştirilmiş animasyonla birlikte yüzde 21 oranında daha yüksek uygulama tepkisi sunduğu belirtilen Xiaomi HyperOS 3, çok sayıda kilit ekranı özelleştirmesiyle geliyor. Apple’ın “Dynamic Island” sisteminin “Super Island” isimli bir benzerinin temele alındığı arayüz, bu altyapıda çok sayıda bilgiyi ekrandaki selfie kamerasının etrafında açılan bölümde gözler önüne seriyor. Bu bölüme dokunulduğunda genişliyor ve ihtiyaç halinde çok daha fazla bilgi sunabiliyor. Arama sistemi geliştirilen ve çok sayıda yapay zekâ özelliği taşıyan HyperOS 3, Apple’ın birçok ürünüyle bağlantı kurabiliyor. 29 Ağustos itibarıyla beta dağıtımlarına başlanacak olan yeni arayüz, ilk aşamada Xiaomi 15 serisi, 14 serisi, Redmi K70/K80 serisi ve Xiaomi Pad 7 ailesinde yer alan çok sayıda cihaza gönderilecek. Sürüm, daha sonra çok sayıda başka cihaz için de yayınlanacak.

Şirket en son ikinci çeyrek finansal sonuçlarıyla gündeme gelmişti: “Xiaomi’nin 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarına göre, şirketin geliri 116,0 milyar RMB’ye (yaklaşık 16,16 milyar USD) ulaşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30,5 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde düzeltilmiş net kârı ise yıllık bazda yüzde 75,4 artarak 10,8 milyar RMB’ye (yaklaşık 1,51 milyar USD) yükseldi. Premiumlaşma stratejisi hız kazanırken, akıllı telefonlar, akıllı elektrikli araçlar ve akıllı ev aletlerinde güçlü büyümeyi beraberinde getiriyor. Human x Car x Home” akıllı ekosistem stratejisiyle yoluna devam eden Xiaomi’nin üç ana iş kolu olan akıllı telefonlar, akıllı elektrikli araçlar ve büyük ev aletleri, ikinci çeyrekte sağlam bir büyüme kaydetti. Akıllı telefon iş kolu gelirleri 45,5 milyar RMB’ye (yaklaşık 5,39 milyar USD) ulaşırken, satışlar üst üste sekizinci çeyrekte de büyümesini sürdürdü ve Xiaomi premiumlaşma stratejisinde sağlanan sürekli ilerlemelerle birlikte, 20 çeyrek üst üste dünya genelinde ilk üçteki yerini korudu. IoT ve yaşam tarzı ürünleri segmenti, akıllı ev aletlerinden elde edilen gelirin yüzde 66,2 oranında artmasıyla birlikte yıllık bazda yüzde 44,7 büyüyerek 38,7 milyar RMB( yaklaşık 5,39 milyar USD) ile yeni bir gelir rekoruna imza attı. Akıllı elektrikli araçlar, yapay zeka ve diğer yeni girişimler segmentinin geliri yıllık bazda yüzde 234 artarak 21,3 milyar RMB (yaklaşık 2,97 milyar USD)’ye ulaştı.

Yalnızca elektrikli araçlardan elde edilen gelir ise ilk kez 20 milyar RMB’yi (yaklaşık 2,79 milyar USD) aşarak iş kolu adına önemli bir dönüm noktası oldu. İkinci çeyrekte küresel akıllı telefon pazarındaki genel baskılara rağmen, Xiaomi’nin akıllı telefon iş kolu hem Çin ana karasında hem de dünya genelinde dayanıklılığını ortaya koydu. Küresel akıllı telefon sevkiyatları 42,4 milyon adede yükselerek, üst üste sekizinci çeyrekte de yıllık bazda büyüme kaydetti. Araştırma şirketi Canalys’in verilerine göre, Xiaomi’nin küresel pazar payı 2025’in ikinci çeyreğinde yüzde 14,7 oldu. Xiaomi’nin tablet iş kolu da dönem boyunca güçlü ivmesini sürdürdü. Canalys’in verilerine göre, Xiaomi’nin global tablet satışları yıllık bazda yüzde 42,3 artış göstererek dünyanın en büyük beş tedarikçisi arasında en hızlı büyüyen marka oldu. TWS (gerçek kablosuz stereo) kulaklık sevkiyatlarında Xiaomi, globalde 2. sırada, Çin ana karasında ise 1. sırada yer aldı. İnternet servisleri kullanıcı tabanının genişlemeye devam etmesiyle, hem globalde hem de Çin ana karasında aylık aktif kullanıcı sayıları yeni rekorlara ulaştı.”

Xiaomi HyperOS 3 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş