Apple ürünleri, 2010’un en popüler filmlerinin yüzde 30’unda kendine yer buldu

23 Şubat 2011 17:36


Evet, Apple‘la ilgili çok haber yapıyoruz ama bu bizimle değil markanın yaptıklarıyla, piyasadaki hakimiyetiyle alakalı genelde. Bu son haber de bunun bir örneği. Brandcameo şirketinin yaptığı bir araştırmaya göre Apple ürünleri 2010’un en popüler filmlerinin yüzde 30’undan fazlasında kendine yer bularak bu alanda ilk sıraya yerleşmeyi başarmış. Apple’ı yüzde 24’lük bir oranla Nike, Chevrolet ve Ford gibi diğer büyük Amerikalı markalar takip ediyor.

Markaların filmlere ürünlerini yerleştirmesi yeni bir şey değil. Apple da uzunca bir süredir bunu yapıyor. 2001’den beri çekilen en popüler 334 Hollywood filminin 112’sinde Apple ürünleri görünüyor. Markaya ait ürünler yalnızca beyazperde de değil cam ekranda da kendine yer buluyor. Bununla ilgili en belirgin ve eski örnek Seinfeld dizisinde yıllarca Jerry’nin masasının üzerinde duran ve zaman içinde yenilenen Mac bilgisayarlar verilebilir. Günümüzdeki televizyon yapımlarında da bolca iPhone, iPod, iPad ve MacBook görmek mümkün.

Apple’ın bu alandaki başarısı pek çok başka markanın da dikkatinden kaçmadı tabii ki. Son dönemde birçok marka film ve dizilerde kendi ürünlerinin kullanılması için yapım şirketleriyle anlaşmalar imzalıyor. Samsung, HP ve Sony başı çeken markalardan. Öyle ki, aynı zamanda bir film stüdyosunun da sahibi olan Sony, kendi yapımlarında yalnızca Sony ürünleri kullanılmasını ön koşul olarak sunuyor kimi zaman.

Paylaş