Erken erişimde geliştirme çalışmaları devam eden Assetto Corsa EVO, sonunda Nürburgring Nordschleife pistine kavuştu.
Assetto Corsa EVO sahipleri artık Nürburgring Nordschleife pistinde de yarışabiliyor. 0.4 güncellemesiyle beraber gelen pist için üç farklı düzen sunuluyor. Bu güncellemeyle birlikte EVO’ya Autodromo Nazionale di Monza, Michelin Raceway Road Atlanta, Nürburgring GP ve Oulton Park gibi sevilen başka pistler de dahil ediliyor. Güncelleme aynı zamanda BMW M3 (E46) CSL, BMW M8 Competition Coupé (F92), Ferrari SF-25 (F1 aracı), Ferrari Daytona SP3, Ferrari F40 LM, Mini John Cooper S Mk VI, Peugeot 205 T16, Porsche 718 Cayman GT4 RS, Renault 5 GT Turbo ve Toyota Supra Turbo RZ (Mk IV) araçlarını da oyuna ekliyor. Peki, güncellemenin yıldızı Nürburgring Nordschleife ne kadar gerçekçi tasarlanmış? Bunun cevabını, Nordschleife efsanesi Misha Charoudin, paylaştığı hemen aşağıda izleyebileceğiniz videoda veriyor. Charoudin’e göre pist, gerçeğine oldukça yakın şekilde tasarlanmış.
Bundan önce erken erişime açılan Assetto Corsa Rally dikkat çekmişti. 14 dolara elde edilebilen Assetto Corsa Rally için yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “Assetto Corsa Rally, sporun ham yoğunluğunu ve hassasiyetini yakalayan tavizsiz bir ralli simülasyonu sunar. Supernova tarafından Kunos Simulazioni ile teknik ortaklık içinde geliştirilen AC Rally, temelini Assetto Corsa’nın gözde fizik motorundan alır. Motor sporlarının ihtiyaçlarına yönelik özel olarak tasarlanmış yapı ve özelleştirilmiş Unreal Engine 5 ile desteklenir. AC Rally, Assetto Corsa serisine yeni bir bölüm getiriyor. Hava koşulları, yol durumu ve araç ayarlarının önem taşıdığı bu deneyim; sürücü eğitimi ve yeteneğinin kilit rol oynadığı, zorlu ve sürükleyici bir simülasyon olarak tasarlandı. Galler’in çakıllı etaplarından Alsace’ın asfaltlarına kadar AC Rally, 3B lazer taramalı etaplar ve özenli bir şekilde modellenmiş araçlar, profesyonel yardımcı pilot ve FWD, RWD ve AWD araçlar için gerçekçi dinamikler sunuyor. Yoldaki her saniye yüksek riskli bir mücadeledir. Yol tutuşu, hava durumu ve günün saati sürekli olarak tüm kararlarını etkiler. Erken Erişim’de ilk etapta 10 lisanslı araç, 4 gerçek dünya ralli etabı ve özel bir içerikle piyasaya çıkan AC Rally, oyuncuları yarışların hassasiyetine hâkim olmaya ve geri bildirimleriyle oyunun geleceğini şekillendirmeye davet ediyor. Üçlü ekran, doğrudan girişli yarış direksiyonu ve çevre birimleri için tam destek sunan AC Rally, güçlü fizik tabanlı hasar sistemi ve gerçekçi araç geri bildirimi sağlayan çoklu ses efektleri içeriyor.
Oyun, çıktıktan sonra 30’den fazla araç, yeni konumlardaki daha fazla ralli etabı, genişletilmiş oyun modları, tam VR desteği ve özel bir ralli okulu ile gelişmeye devam edecek. Assetto Corsa Rally, sadece oynamaya değil, gerçekten ralli yapanlara odaklı bir evrimdir. Burası becerinin hızla buluştuğu ve direksiyon başındaki her anın yüksek riskli bir mücadeleye dönüştüğü yerdir. Başarının kontrol, cesaret ve hesaplamayla belirlendiği bir simülasyondur. Assetto Corsa Rally, Supernova ve KUNOS Simulazioni’nin sunduğu en iyi ralli simülasyonu. Assetto Corsa’da yeni bir sayfa açılıyor.” Oyunda yer alacağı resmi olarak açıklanan ilk araçlar ise şunlar olmuştu: “Alfa Romeo GTA 1300 Junior Gr.2 – 1972, Citroen Xsara WRC – 2001, Fiat 131 Abarth Gr.4 – 1976, FIAT 124 Sport Abarth Rally 16V Gr.4 – 1973, Hyundai i20N Rally2 – 2021, Lancia Delta HF integrale EVO Gr.A – 1992, Lancia Stratos Gr.4 – 1976, Lancia Rally 037 EVO 2 Gr.B – 1984, Mini Cooper S Gr.2 – 1964 ve Peugeot 208 Rally4 – 2020”