Batarya, şanzıman ve daha fazlası; 2022 Fiat Egea Hibrit hakkında bilmeniz gerekenler

01 Nisan 2022 08:00

Mart ayıyla birlikte listelere giriş yapan 2022 Fiat Egea Hibrit için marka yetkilileriyle merak edilenleri konuştuk.

Türkiye’nin en çok satan modeli olarak uzun süredir liderliği kimseye bırakmaya Egea için 2022 model yılıyla birlikte yeni ve bir o kadar da önemli silahlar artık sokaklara çıkıyor. Yeni gövde tipinin yanın dizel-otomatik şanzıman kombinasyonuyla 2022’ye giriş yapan ailenin nisan ayından itibaren partiye katılan yeni gözdesi hibrit versiyon olacak. Tüm gövde tipleriyle tercih edilebiliyor olması sebebiyle farklı ihtiyaçlara cevap verme konusunda problem yaşamayacak olan 2022 Fiat Egea Hibrit ürün gamı, teknik tarafında önemli farklılıkları beraberinde getiriyor. Özel bir etkinlik kapsamında deneyimleme fırsatına eriştiğimiz modelle ilgili marka yetkilileriyle de aracı detaylı şekilde konuştuk. Bu kapsamda rakamsal veriler dışında aracın görünmeyen noktalarındaki bazı kilit detayları resmiyet kazananlar arasına dahil edebiliyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 Fiat Egea Hibrit altyapı elemanlarından önemli bilgiler

Egea Hibrit ile birlikte ilk olarak kaputun altında tamamen yeni bir motor bizi karşılıyor. 1.0 litrelik Firefly’ın kuzeni konumunda olan dört silindirli bir motorun burada konumlandırıldığını görüyoruz. 1,5 litre hacimli dört silindirli bu motor 130 HP güç ve 240 Nm tork üretirken, hibrit tarafında ise 48-Volt batarya ve 15 kW’lık bir güç ünitesi destekçi olarak konumlandırılıyor. Batarya tarafında yaklaşık 1 kWh kapasiteli bir ünitenin konumlandığı sistemin bu tarafında Fiat’ın Bosch ile anlaşmaya gittiğini görüyoruz. Batarya tedariğini Alman üreticiden sağlayan Fiat, bu noktada kullanıcıların gerek kullanım gerekse ömür olarak bir problem yaşamayacağını özellikle ifade ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

7 ileri değerle gelen çift kavrama şanzıman (ıslak) tarafında ise kullanılan altyapı Almanya merkezli Getrag‘dan geliyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte tüketim tarafında dizel motora yakın oranda bir iddia söz konusu. Fabrika verisi olarak ortalama 4,7 litre ile 5 litre aralığında karma tüketim paylaşılırken, aracın kalkışlarda ve yoğun trafiklerde tamamen elektrik motoruyla hareket edebilmesi burada önemli etken konumunda. Marka yetkilileriyle birlikte Egea’daki hibrit sistemin yakıt tüketimine olan rakamsal etkilerini de sorduk. Bu noktada elde edilen veriler, sistemin yüzde 15’e tasarruf sağlayabildiğine işaret ediyor. Egea Hibrit’in tasarruf kadar performans tarafında da TOFAŞ için önemli bir yeri var. Bursa’da üretilen ilk elektrik destekli model olarak tarihe geçen Egea Hibrit, 8,6 saniyeye kadar görülen 0-100 değeriyle bu fabrikan çıkmış en seri yol modellerinde zirveye oynuyor.
Paylaş