Elektrikli otomobil pazarının temelini gelecekte katı hal bataryaları oluşturacak, ancak bu konuda çalışan isimler arasında BMW de yer alıyor.
Günümüzde artık birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu, bir başlangıç ve katı hal bataryaları ile çok daha fazlası yolda. Bu alanda çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon bataryalardan daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil batarya teknolojisi, daha uzun kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda büyük bir devrim yaratacak katı hal bataryalar, lityum-iyon bataryalardan birim alanda daha fazla enerji depolayabilmeleriyle, 800 km gibi menzilleri standart hale getirebiliyor. Bu konuda gelecek planları yapan firmaların başında Alman devi BMW geliyor. Teknoloji üzerinde uzun zamandır çalışan Solid Power firması, geçtiğimiz yıllarda BMW ile olan ortaklıklarını bir adım ileriye taşıma kararı almıştı. Solid Power’ın katı hal bataryası tarafındaki hücre tasarımı ve üretim uygulamalarının lisansını alan BMW, bugün öğrendiğimiz kadarıyla katı hal bataryalarını test etmek için yukarıda görebileceğiniz i7’yi hazırladı. Bu prototip araçla detaylı yol testleri yapacak olan şirket, testler kapsamında Solid Power ile birlikte hazırlanan katı hal bataryasının gerçek şartlardaki performansını görecek. Katı hal temelli ilk seri üretim BMW elektrikli aracın yakında satışa sunulması ise beklenmiyor. Hatta BMW’nin Batarya Hücresi Üretim Yetkinlik Merkezi (CMCC) Yöneticisi Kurt Vandeputte, geçtiğimiz yıllarda yaptığı bir açıklamada, yeni dönemin 2030 yılından önce başlamayacağına işaret etmişti. Ancak bu planlar zamanla değişebilir ve çıkış biraz daha erkene alınabilir.