Casey Neistat’ın “YouTube” röportajı şirketin Logan Paul skandalına bakış açısını gösteriyor [Video]

13 Şubat 2018 20:00

YouTube‘un en çok eleştirildiği alanlardan biri iletişim kurma konusundaki yeteneksizliği. Casey Neistat bunu değiştiren bir içerik hazırlamayı başarıyor.

Casey Neistat’ı sevip sevmemek bir kenara ancak söz konusu ünlü YouTuber’ın stratejik adımları olduğunda bir durup düşünmek gerekiyor. Neistat şüphesiz çok doğru adımlarla kanalını büyütmeye devam ederken YouTube’dan da en iyi şekilde faydalananlar arasında yer alıyor. Logan Paul skandalı sonrası da içerikler hazırlayan Neistat’ın son içeriği ise iyi düşünülmüş, çok daha iyi işlenmiş bir video örneği olarak karşımıza çıkıyor. YouTube’un içerik üreticileriyle adam akıllı iletişim kurmadığı konusundaki şikayetleri bir kenara fırlatan Neistat, sadece içerik üreticilerinin değil izleyicilerin de karşısına bir muhatap çıkarıyor. Üstelik bunu resmi açıklama soğukluğunda değil bizzat diyalog sıcaklığında yapıyor. Hem YouTube’un hem de Neistat’ın kazançlı çıktığı bir durum anlayacağınız. Muhatap ise içerik üreticileri tarafından hayli sinir bozucu bulunan CEO Susan Wojcicki değil. YouTube’un ana sorumlularından Robert Kyncl. Bu tercih bile başlı başına bu videonun ne kadar iyi hazırlandığını ortaya koyuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Logan Paul skandalı ve tüm sorunlar

Video Logan Paul’un ölü fare skandalından önce çekilmiş. Bu sebeple Paul vakasına karşı cevapların hepsi sadece eski olay üzerine. Video başında bunu belirten Neistat pek çok kişi tarafından merak edilen o soruyu soruyor: “Video trendlere nasıl düştü?” Kyncl, Trend sayfasının mekanizmasını açıklamıyor elbette, o konuda da pek çok spekülasyon söz konusu zira. “Bunun pek çok karmaşık sebebi var” diye kaçamak bir cevabın ardından videonun çok izlendiğini ve aratıldığını bu yüzden trende girdiğini belirtiyor. İkinci soru ise neden bir yaptırım için 9 gün bekledikleriydi. “Ertesi gün bir bildiri yayınlandı ama neler yapılacağına karar vermek için zamana ihtiyacımız vardı” diyen Kyncl, Paul’un YouTube Red projesinde de pek çok kişinin çalıştığını ve onların madur olacaklarını da hesaba katarak hareket etmeleri gerektiğini belirtti. İlginç bir şekilde aynı YouTube ekibi PewDiePie’ın dizisinin kaldırılması konusunda böyle ağır kanlı davranmamıştı. WSJ makalesinin ardından önce Disney, bir gün sonra da YouTube içerik üreticiyle çalışmayı durdurmuştu.

Konuşma özgürlüğü rahatsız edici içeriklere karşı

Neistat’ın “Hangi içeriğin düşünce ve konuşma özgürlüğüne uygun olduğunu ve hangisinin olmadığını nasıl ayırt ediyorsunuz?” sorusu da pek çok içerik üreticisinin hayli merak ettiği soruydu. Kyncl buna karar vermenin işin en zor kısmı olduğunu düşünüyor. Hem içerik üreticisi, hem izleyici hem de reklam verenler için sağlıklı bir ortam sunmaya çalıştıklarını belirtiyor ve Topluluk Kuralları’nı da buna göre geliştirdiklerini söylüyor. Kyncl’ın YouTube’un drama ve sansasyonel videoları ödüllendirme konusundaki soruya verdiği hayli politik cevap ise pek tatmin edici olmuyor.

Neistat’ın 19 dakikalık videosu YouTube’u daha sempatik gösterme konusunda kesinlikle başarılı. Ancak ne kadar samimi bir video orası tartışılır. Özet olarak hem üretici hem de reklam veren tarafında ne şiş yansn ne kebap politikası izlemeye çalıştıkları belli olurken Kyncl’ın sık sık tekrarladığı “içerik üreticileri bizim için çok önemli” mesajı da video aracılığıyla iletildi. Videonun sonunda ise Kyncl’ın çıkaracağı yeni kitaptan bahsediliyor. Neistat’ın hazırladığı videoyu haberin devamında izleyebilirsiniz.

Video

Paylaş