Türkiye’ye dönmeye hazırlanan Chery, kendi içerisinde geliştirdiği yeni nesil hibrit sistemler ile pazarda payını artırıyor.
2023 yılının Türkiye için merak edilen gelişmelerinden birinin merkezinde Chery olacak. Pazara dönmeye hazırlanan Çinli üretici, bu yeni açılma hamlesi öncesinde özellikle yeni nesil motorlu araçlarına olan ilgiyle dikkat çekiyor. Çin Binek Araç Federasyonu tarafından yayınlanan en son verilere göre Chery’nin Ekim ayı yeni enerjili araç satışı geçen yılın aynı dönemine kıyasla %118,3 artışla 19.354 adet olarak gerçekleşti ve Ocak-Ekim döneminde toplam satışlar 207.893 adede ulaştı. Chery EQ1, Çin’de 300.000 adedin üzerinde satış rakamına ulaşarak en çok tercih edilen tamamen elektrikli otomobil oldu.
Chery’nin 20 yılı aşkın geliştirme sürecinin ardından ortaya çıkarttığı dört yeni enerji araç platformu, beş genel alt sistem, yedi temel teknoloji ile birlikte endüstride öne çıkma iddiasında. Çin otomotiv endüstrisinde yeni enerjili araç entegrasyonu, PHEV sistem tasarımı, hafif yapı teknolojisi, menzil genişletme ve hidrojen yakıt teknolojisi açısından lider bir rol oynuyor.
Şubat 2022’de Chery’nin ilk nesil özel hibrit şanzımanının TIGGO 8 Pro e+ ile kullanıma sunulduğunu görüyoruz. TIGGO 8 PRO e+ modelinde görev yapan şarj edilebilir hibrit sistem; 1.5T turbo benzinli ve 3 elektromotorun birlikteliğinden oluşuyor ve 510 Nm ile Çinli markalar arasında en yüksek tork değerini getiriyor. Söz konusu sistem sayesinde TIGGO 8 PRO e+ için 0-100 km/s hızlanma 8,2 saniyede tamamlanabiliyor. Araç için kabul edilebilir olan bu ivmelenmenin yanında 1,55 lt/100 km ve elektrikli sistem olmadan (power loss) 6,5 lt/100 km yakıt tüketimi değeri de kayda değer.
Toyota Corolla Cross