Motor sporlarının en üst noktası Formula 1’in elektrikli versiyonu Formula E, 13. sezonda kullanılacak yeni yarış aracını görücüye çıkardı.
Motor sporlarının geleceğini gözler önüne seren ve beklendiği kadar ilgi görmese de büyümeyi sürdüren Formula E, “Gen4” olarak geçen dördüncü nesil yarış aracıyla karşımıza çıktı. Daha yüksek aerodinamik performans ve yere basma kuvveti üretmesi için tasarlanan yeni araç, Gen3’e kıyasla daha uzun ve geniş bir gövdeye sahip. Daha etkileyici ve Formula E CEO’su Jeff Dodds’a göre daha “tehditkâr” görünen Gen4, gücünü kayda değer ölçüde artırarak yarış modunda 300 kW’tan 450 kW’a, atak modunda ise 350 kW’tan tam 600 kW’a çıkıyor. Gen4 ile birlikte maksimum hız 320 km/s seviyesinden 337 km/s’ye çıkarken, yeni modelin de yarışı tamamlamak için ihtiyaç duyduğu enerjinin yüzde 40’ını mücadele sırasında geri kazanması gerekecek. Bu gerekli çünkü araçtaki 55 kWh’lik batarya yarışın sonuna kadar tam gaz mücadele edilmesi için yeterli değil. Peki bu enerji nereden gelecek? Yeni araç yapılan iyileştirmeler sayesinde frenleme sırasında 700 kW’a kadar enerji geri kazanımı yapabilecek. Tamamen geri dönüştürülebilir şekilde tasarlandığı ve şimdiye kadar 8.000 kilometreden fazla test edildiği belirtilen Gen4, önümüzdeki ay başlayacak 12. sezonda kullanılmayacak. Yeni araç piste 13. sezonda çıkarılacak.