Dikkat çeken araştırma; otomobil fiyatlarındaki artış kiralama oranlarını artırdı

12 Temmuz 2021 13:04

İkinci el pazarının önemli kaynaklarından “arabam.com”, otomobil pazarında satış yerine kiralamanın yükseliş tablosunu içeren bir araştırma gerçekleştirdi.

Sıfır kilometre araçlarda yaşanan artışlara paralel şekilde yükselen ikinci el piyasasıyla birlikte, Türkiye’de son yılların en yüksek fiyat tabloları karşımıza çıkıyor. Pandeminin etkisiyle geçtiğimiz süreçte tarihin en kötü grafiğine sahne olan satışların bayram ve yaz dönemi etkisiyle hareketlenmesi bekleniyor. Bir diğer tarafta da fiyat artışlarının araç satın almak yerine kiralama yönelimlerini artıracağına dair beklentiler de günümüze kadar yükselmeye devam etti. Nitekim Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil ilan platformu arabam.com, tüketicilerin bu bayramda seyahat edip etmeyecekleri, seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ve kiralık araçlara yönelimleri konusunda davranışlarını ve düşüncelerini içeren araştırmasının sonuçlarında bunu gösteriyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otomobil fiyatlarının yanında arıza ve bakım masrafları da kullanıcıları düşündürüyor

Temmuz ayında 4.376 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre katılımcılara neden araç kiralamayı düşündükleri sorulduğunda katılımcıların %48,1’i araç fiyatları arttığı için otomobil kiralayacağını söylüyor. Tüketicilerin %18,2’si satın almak istediği temiz aracı bulmak zor olduğu için, %11,7’si arıza-kaza vb. durumlarında tamirat işleriyle zaman kaybetmek istemediği için, %10,4’ü uzun süre aynı aracı kullanmak istemediği için araç kiralayacağını söyledi. Cevaplayıcıların %6,5’i ise yaz / kış lastiği, kasko, trafik sigortası vb. detaylarla ilgilenmek istemediği için araç kiralayacağını belirtiyor.

Tüketicilere “bir araç kiralama şirketini tercih etmenizi etkileyen en büyük faktör ne olur?” diye sorulduğunda tüketicilerin %30,7’si kurumsal ve güvenilir bir firma olmasına dikkat edeceğini belirtiyor. Cevaplayıcıların %30’u araçların temiz olması ve model çeşitliliğinin en büyük faktör olacağının altını çiziyor. Katılımcıların %13’ü müşteri temsilcilerinin hızlı ve ulaşılabilir olmasına, %9,3’ü işlemlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor olmasına, %7,7’si ise yaygın hizmet ağının olmasına dikkat ediyor.

İlgili video

Hyundai Santa Cruz pickup üretimi

Paylaş