Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, yapılan açıklamaya göre pazara çok sayıda elektrikli “GTI” çıkaracak.
Efsanevi GTI (Grand Touring Injection) rozetini geleceğe taşıyacak olan Volkswagen, yeni dönemde karşımıza ilk olarak tamamen elektrikli ID.2 GTI (ilerisi için ID.1 GTI ve ID.3 GTI’nın da adı geçiyor) ve yeni nesil tamamen elektrikli Golf GTI ile çıkacak. Volkswagen CEO’su Thomas Schafer tarafından yapılan açıklamaya göre bu modeller yalnızca bir başlangıcı oluşturacak. Pazara daha sonra başka GTI’lar da çıkaracaklarını ve bu araçlarda “akıllara durgunluk verecek” seviyede performans sunacaklarını belirten Schafer, elektrikli GTI modellerinin standart muadillerinden farklı hissettirmesini sağlamak için hem tasarımsal hem de teknik altyapı özelinde önemli planlar yapıldığını ifade ediyor. Bazı GTI prototiplerini sürdüğünü ve sunulan deneyimi şimdiden oldukça beğendiğini söyleyen Schafer, elektrikli GTI’ların yüksek gücü ve sürüş keyfini harmanlayacağını belirtti. Tamamen elektrikli yeni nesil GTI’ın, orijinal Golf GTI’ın 50. yıldönümüne denk gelecek şekilde 2026’da tanıtılması bekleniyor.
Bundan önce şirketin 2026’da LFP bataryaya geçiş yapacak olması dikkat çekmişti. Volkswagen, Türkiye’de de satılan ID serisi elektrikli araçlarında şu anda NMC (Nikel Mangan Kobalt) bataryalar kullanıyor. 2026’da piyasaya sürülmesi planlanan ID.2’yle birlikte ise şirketin LFP (Lityum Demir Fosfat) bataryaya geçiş yapacağı belirtiliyor. Önemli avantajlara sahip LFP bataryanın, MEB Plus platformunun temelini oluşturacağı aktarılıyor. Yani MEB Plus temelli tüm elektrikli araçlarına yangına karşı oldukça dayanıklı LFP bataryalar konumlandıracak şirket, LFP’nin performans ve maliyet açısından kilit bir rol oynadığını vurguluyor. Yapılan açıklamaya göre şirketin yeni dönemde ihtiyaç duyacağı LFP bataryalar, Volkswagen Grubu’nun Almanya’nın Salzgitter kentindeki yeni batarya fabrikası tarafından sağlanacak. MEB Plus temelli elektrikli araçların menzil ve performans açısından oldukça iddialı olması bekleniyor.