Elektrikli 2024 Renault 5 için tasarım gizlenerek gösterildi

12 Temmuz 2023 09:40

Elektrikli temel üzerine kurulan 2024 Renault 5 için tasarım gizlenerek gösterildi. Araç Avrupa için yeni yılda lanse edilecek.

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Renault, eski efsanelerini elektrikli temel üzerinden geleceğe taşımak isteyen bir firma ve bu konuda atılacak son adımlardan birisi 2024 Renault 5 olacak. Ufak elektrikli için kısa süre önce yukarıdaki görselleri paylaşan firma, burada tüm detayları göstermiyor ancak araç için genel tasarım çizgisini netleştiriyor. Geçtiğimiz hafta kamuflajlı test araçları da kameralara yakalanan yeni jenerasyon Renault 5, ufak yapısıyla özellikle Avrupalı gençlerin dikkatini çekmeye geliyor. Renault, biliyorsunuz Türkiye’de de satılan ve hatta son zamlar ile burada 1,1 milyon TL’yi geride bırakan Zoe ile elektrikli şehir otomobili segmentinde ciddi bir isim konumunda bulunuyor. Ancak uzun yıllardır aramızda olan bu araç artık eskidi ve birçok açıdan rakiplerinin gerisinde kalmaya başladı. Fransız üretici bu yüzden Zoe’yi Renault 5 ile değiştirerek yola devam edecek, 2024 Renault 5 yüksek ihtimalle 2024 yılında Türkiye’de de satışa sunulacak. Yıllar önce çok daha etkileyici bir konsept gösterimi yapılan yeni 5, kaynaklara göre CMF-B EV platformunu merkeze alıyor, yukarıdaki galeride aracın üretim hattında çekilmiş fotoğraflar da bulunuyor. Kesin olmayan teknik verilere göre öne konumlandırılacak elektrik motoru ile 134 beygir (100 kW / 136 PS) güç sunacak araç, en altta 40 kWh, üstte ise 52 kWh batarya paketi ile gelebilir ve maksimumda 400 km kadar bir karma menzil sunabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şirket bundan önce dikkat çekici açıklamalar ile ses getirmişti. Renault Yönetim Kurulu Başkanı Jean-Dominique Senard, verdiği bir röportaj kapsamında Asya’nın süper gücünün sıfır emisyonlu otomobiller için batarya yapımında kullanılan temel hammaddelere hakim olması nedeniyle Avrupa’nın büyüyen elektrikli araç (EV) sektörü üzerinde bir Çin fırtınasının yaklaşmakta olduğunu söyledi. Senard, buna ek olarak Çin’in yarı iletkenlerde ve elektrikli araçlarda kullanılan galyum ve germanyum gibi iki metalin ihracatını kısıtlamaya yönelik son kararının, kıtanın Çin’e aşırı bağımlılığını ve maliyetli bir tedarik zinciri oluşturma ihtiyacını göstermesi nedeniyle Avrupalı liderler için kırmızı uyarı bayraklarını yükseltmesi gerektiğini söyledi. Senard ayrıca, “Çin fırtınasından bahsettiğimde, bugün Çin’in Avrupa’ya elektrikli araç ithalatıyla ilgili güçlü baskısından bahsediyorum” dedi. Çin’in elektrikli araç endüstrisi ve hammadde tedarik zincirinin, milyarlarca avroya mal olan yıllarca süren yatırımlar sonucunda oluştuğunu da sözlerine ekleyen Senard, “Elektrikli araç üretme kapasitesine sahibiz, ancak tedariklerimizin güvenliğini sağlamak için mücadele ediyoruz” diye konuştu.

2024 Renault 5 yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş