Elektrikli Boxster ve Cayman’ı erteleyen Porsche, ürün gamını üç ana motor tipiyle dengeli olarak genişletecek

22 Mayıs 2025 12:14

Elektrikli Boxster ve Cayman’ı erteleyen Porsche, ürün gamını artık üç ana motor tipiyle dengeli olarak genişletecek.

Geçtiğimiz yıl bir açıklama yapan Porsche, henüz yalnızca elektrikli otomobil üreten bir marka olmak istemediğini belirtmişti. Elektrikli otomobillere yönelik talebin düşmeye başladığını gören Alman devi, bu yüzden planlanandan daha uzun süre içten yanmalı motora sahip araçlar geliştirmeyi ve pazara sunmayı hedefliyor. Bu konu bugün CEO Oliver Blume tarafından yapılan yeni açıklamalar ile bir kez daha gündeme geldi. Tamamen elektrikli geleceği benimsemek için acele etmeyeceklerini belirten Blume, “Geçiş aşaması muhtemelen başlangıçta düşünülenden çok daha uzun sürecek. Bu nedenle dengeli bir yaklaşım benimseyeceğiz. İçten yanmalı, hibrit ve elektrikli spor otomobilleri uzunca bir süre birlikte sunacağız.” dedi. Bugün, uzun süredir geliştirilen tamamen elektrikli 718 Boxster ve Cayman da gündeme geldi. Şirket, yüksek performanslı batarya hücrelerine erişim sıkıntıları nedeniyle çıkışlarını ertelemek zorunda kaldığı (2027’ye kalabilirler) yeni araçların, gerçek spor otomobil hissiyatı sunacağını iddia ediyor. Beklemeye gerçekten değecek araçlar hazırladıklarını aktaran şirketin ARGE operasyonlarından sorumlu ismi Michael Steiner, üstü açık modelin neredeyse hiçbir motor gürültüsü olmadan etraftaki her şeyin duyulabildiği ve koklanabildiği yeni bir deneyim yaşattığını ifade ediyor. Elektrikli Boxster için hazırlanan bir prototipi kullanan Steiner, “Araç gerçekten harika. Bataryanın sağladığı düşük ağırlık merkezi, sürücülere daha fazla kontrol ve denge sağlıyor.” demişti.

Şirketten yakın zaman önce 429 beygirlik Taycan 4 ve 690 beygirlik yeni Taycan GTS modelleri gelmişti. Taycan 4 için 103 bin dolar, Taycan GTS içinse 147 bin dolarlık başlangıç fiyatı açıklayan marka, 2025 Taycan’ların model sayısını yapılan hesaplamalara göre 13’e kadar yükseltmiş durumda. Yeni Taycan GTS ile beraber 100 beygirlik bir artış sunan şirket, modelin 0’dan 100 km/s hıza 3,1 saniyede çıkabildiğini açıklıyor. Ailenin giriş seviyesi yeni üyesi Taycan 4 ise çift motor üzerinden dört tekerden çekiş sunuyor. 0’dan 100 km/s hıza 4,4 saniyede çıkabilen elektrikli, yeni Taycan GTS gibi tasarımsal açıdan büyük bir değişiklik ortaya koymuyor.

Bunlardan önce Taycan Turbo GT dikkat çekmişti Taycan’ın standart çizgisini devam ettiren ancak çok daha sportif bir gövdeye sahip olan yeni Porsche Taycan Turbo GT, kalkış kontrol sistemi aktif edildiği zaman taşıdığı çift elektrik motoruyla beraber dört tekere tam 1.092 beygir güç gönderiyor ve bu yüksek güç ile 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,2 saniyede çıkabiliyor. Opsiyonel “Weissach” paketi satın alındığı zaman 0-100 km/s arasını 2,1 saniyede geçebilen araç, normalde sürekli olarak 777 beygirlik bir gücün kontrolünü sürücüsüne bırakıyor. Pist eğlencesi odaklanarak tasarlanan elektrikli Taycan Turbo GT, maksimumda 306 km/s hıza ulaşabiliyor. 918 Spyder’dan dahi daha güçlü olan yeni model, sabit tasarlanan bir rüzgarlık ile donatılmış ve yüksek performanslı karbon seramik frenlerle dizginleniyor. 21-inç boyutundaki dövme jantlarını Pirelli P Zero Trofeo R lastikler ile saran araç, şirketin geniş ayarlama ya da özelleştirme imkanları tanıyan “Active Ride” süspansiyon sistemiyle geliyor.

Porsche haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli

Paylaş