İsimlerinin de işaret ettiği üzere tamamen elektrikli olacak Volkswagen ID. Golf ve ID. T-Roc (ID. Roc) modelleri, 2030’dan önce yollara çıkarılmayacak gibi görünüyor.
Daha önceki planların değiştiği ve bu bağlamda elektrikli Volkswagen ID. T-Roc (ID. Roc) ile tamamen elektrikli Volkswagen ID. Golf modellerinin ancak 2030’da geleceği iddia ediliyor. Üretim hatlarını yeni nesil elektrikli araçlar için güncelleme planında bütçe kısıtlamaları nedeniyle sıkıntı yaşadığı öne sürülen şirket, bundan önce tamamen elektrikli ID. Polo ve ID. Polo GTI ile gündeme gelmişti. Yapılan açıklamaya göre, daha önce “ID.2all” adı altında sergilenen konsept model pazara Volkswagen ID. Polo olarak, “ID. GTI” adıyla sergilenen konsept ise ID. Polo GTI olarak çıkarılacak. Modeller, kısa süre önce paylaşılan kamuflajlı görsellerin de işaret ettiği üzere çok farklı bir tasarıma sahip olmayacak. ID. Polo GTI’da daha sportif çizgiyi benimseyecek Volkswagen, araçların hem önünde hem de arkasında LED aydınlatmalı logolar kullanıyor. Teknik olarak paylaşılan ilk bilgilere göre 2026’da gelecek ID. Polo için 38 kWh ve 56 kWh olmak üzere iki farklı batarya seçeneği sunulacak. 56 kWh ile yaklaşık 450 km menzil sunulacağı aktarılırken, 2027’de yollara çıkarılacağı belirtilen ID. Polo GTI’ın 223 beygir güç sunacağı gelen bilgiler arasında yer alıyor.
Şirket daha önce karşımıza yeni Volkswagen T-Roc ile çıkmıştı. Şirketin güncel tasarım dilini benimseyen yeni Volkswagen T-Roc, genel olarak modern ve daha heybetli bir görünüme sahip. Çift ekrana sahip klasik Volkswagen konsolunun kullanıldığı araç için en üstte daha sportif R-Line sürümü sunuluyor. Altı farklı renk seçeneğiyle satılacağı aktarılan yeni T-Roc, 4.373 mm (122 mm artış var) uzunluğa sahip ve dingil mesafesi 28 mm artırılarak 2.631 mm’ye kadar ulaşmış durumda. Güncel MQB Evo platformunun temel alındığı T-Roc için sunulan 1.5 litrelik hafif hibrit eTSI turbo benzinli motor, 114 beygir güç ve 220 Nm tork üretiyor.
Bu motorun aynı zamanda 148 beygir güç ve 250 Nm tork üreten bir üst versiyonu da bulunuyor. Yedi ileri DSG ile donatılan model için önümüzdeki yıl 2.0 litrelik hafif hibrit motor seçeneğinin de sunulacağı belirtiliyor. Yeni araç ayrıca tam hibrit olarak da elde edilebilecek. Tam hibrit versiyonda 1.5 litrelik benzinli TSI evo2 motora bir elektrik motoru ve lityum-iyon (kapasite belli değil) batarya eşlik edecek. 134 ve 168 beygir güç ile 306 Nm tork değerine sahip iki farklı versiyonu bulunacak tam hibrit T-Roc, resmi veri paylaşılmadı ancak tamamen elektrikli olarak çok uzun mesafe katedemeyecek.