F40’tan ilham alınarak hazırlanan Ferrari SC40 görücüye çıkarıldı

18 Ekim 2025 10:27

296 GTB’yi temel alan Ferrari SC40, görücüye çıkarıldı. Tek bir örneği bulunan araç, toplamda 819 beygir güç sunuyor.

“Special Projects” programında geliştirilen Ferrari SC40, ikonik Ferrari F40’tan ilham alınarak hazırlanmış oldukça özel bir otomobil modeli. Yalnızca bir adet üretilen araç, doğrudan 296 GTB’nin üzerine inşa ediliyor. Özellikle farlarla tamponu birleştiren siyah bölümleri ve F40’taki gibi keskin yüzüyle dikkat çeken SC40, F40’takine benzer rüzgârlığıyla da oldukça iddialı görünüyor. “Keşke kırmızı renkte üretilseymiş…” yorumlarının yapıldığı aracın kalbinde, çift turbo ve motor ile şanzıman arasına konumlandırılan axial-flux elektrik motoruyla desteklenen 654 beygirlik 3.0 litre V6 ünite yer alıyor. Hibrit kurulumda toplam 819 beygir güç sunan model, 0’dan 100 km/s hıza 2,4 saniyede, 240 km/s hıza ise 9,7 saniyede ulaşabiliyor.

Ferrari bu aralar önemli gelişmelerle gündemde geldi. Kısa süre önce regülasyon limitleri dâhilinde V6, V8 ve V12 motorlu araçlar sunmaya devam edeceğini ifade eden İtalyan üretici, 2026 ile 2030 yılları arasında yılda ortalama dört yeni model piyasaya süreceğini belirtmişti. Bu araçlardan biri, 2026’da tanıtılacak tamamen elektrikli ilk Ferrari modeli “Electrica” olacak. Efsanevi Apple tasarımcısı Jony Ive tarafından kurulan LoveFrom’un desteğiyle hazırlandığı açıklanan araç, paylaşılan teknik verilere göre dört farklı elektrik motoru üzerinden 1.000 beygir civarında güç sunacak. 800V temelli Electtrica’da şaseye entegre 122 kWh kapasiteli bir batarya paketine yer verilecek. WLTP menzili şu anda 530 km olarak açıklanan elektrikli süper otomobil, 0’dan 100 km/s hıza 2,5 saniyede çıkabilecek ve maksimumda 300 km/s hıza ulaşabilecek. Şartlara anında uyum sağlayabilen yüksek teknoloji aktif süspansiyon sistemiyle (Ferrari Active Suspension Technology /FAST) donatılacağı da açıklanan Electtrica, sanal motor sesine sahip olacak. Ancak burada diğer firmalardan farklı olarak daha kompleks bir yöntem kullanılacak.

Resmi açıklamaya göre Ferrari, modelin arkasındaki elektrik motorlarına bir ivmeölçer yerleştirmiş. Bu sensör motorlardan gelen titreşimleri algılayıp dijital bir amplifikatörden geçirecek ve bu sayede aslında doğrudan motor tarafından üretilen bir ses oluşturulacak. Sonuç olarak hazır bir ses kaydı yerine tamamen gerçek bir elektrikli motor sesi kullanılacak. İtalyan üretici Electtrica’da arka lastiklerin de bağımsız olarak hareket edebileceğini açıklıyor. Bu özellik, hem viraj performansını hem de düşük hızdaki manevra kabiliyetini ciddi seviyede iyileştiriyor. Ferrari, aracın farklı vitesleri taklit eden beş ayrı güç ve tork ayarına sahip olduğunu da söylüyor. Aktarıldığı kadarıyla sürücüler direksiyonun arkasındaki vites artırma kulakçığıyla bu ayarlar arasında geçiş yapabilecek.

Ferrari SC40 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş