Ford Focus ST için de yolun sonu geldi. Ford’un “hot hatch” macerası üzücü bir şekilde tamamen sona ermiş durumda.
“Hot hatch” macerasına 1980 yılında başlayan Ford, Fiesta ST’nin ardından Focus ST’yi de emekliye ayırıyor. Araç için yeni sipariş alımını sonlandıran şirket, bu kararın neden alındığı hakkında henüz herhangi bir bilgi vermiyor. Standart Ford Focus’un üretimi ise kasım ayında sona erdirilecek. Sırasıyla 2022 ve 2023’te emekliye ayrılan Mondeo ile Fiesta’nın ardından yolun sonuna ulaşan Almanya üretimi Focus, 1998 yılından bu yana yollarda bulunan bir modeldi ve Türkiye’de de büyük satış rakamlarına ulaşmayı başarmıştı.
Geçtiğimiz aylarda Ford CEO’sunun bir açıklaması çok dikkat çekmişti. CEO Jim Farley’e göre Çin, batarya teknolojisinde batılı otomobil üreticilerinin 10 yıl önünde yer alıyor. Elektrikli otomobil pazarında rekabet edebilmek için Çin’in lisanslı/patentli batarya teknolojilerine erişim sağlamaları gerektiğini söyleyen, çünkü geriden gelip Çinli üreticileri geçme şansları olmadığını belirten Farley, yaptığı açıklama kapsamında, “Onlarla rekabet etmemizin yolu, tıpkı onların 20 yıl önce bizimkine ihtiyaç duydukları gibi onların özel teknolojilerine erişmek ve ardından yenilikçi ekosistemimizi, yaratıcılığımızı, gücümüzü ve müşteriyle olan yakınlığımızı kullanarak onları küresel olarak yenmektir” demişti.
Farley burada 2026’da kendilerinin de lisans satın alarak üreteceği CATL tarafından geliştirilen lityum iyon fosfat (LFP) bataryaların önemine değiniyor. Şu anda elektrikli otomobil pazarında çok önemli olan LFP bataryalar, ilk olarak Teksas Üniversitesi’ndeki bilim insanları tarafından icat edilmiş. Obama yönetimi tarafından desteklenen A123 Systems tarafından ticarileştirilen LFP batarya teknolojisi, daha sonra Çinli şirketlerin eline geçmiş. Elektrikli araç pazarının beklenen hızda gelişmemesi A123 Systems’in iflasıyla sonuçlanmış. Bu nedenle şirketin batarya teknolojileri ve sistemleri Çinli otomobil firmaları tarafından satın alınmış.