Resmî olarak yapılan doğrulamaya göre Golf R motorlu yeni Volkswagen T-Roc R, 2027’de satışa sunulacak.
Volkswagen T-Roc R için hazırlanan ikinci jenerasyon model 2027’de yollara çıktığında kalbinde Golf R’da da kullanılan motor bulunacak. 328 beygir güç sunacak ve yedi vitesli çift kavramalı şanzımanla donatılacak model, hafif hibrit altyapıyı temel alacak. 20 inç jantlarla yola çıkacağı açıklanan yeni T-Roc R, spesifik olarak 2027’nin ekim ayında üretime alınacak.
Şirket bundan önce Golf GTI merkezli bir haberle gündeme gelmişti. Golf GTI’a çok büyük önem verdiklerini belirten Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer, çok net bir şekilde ikonik rozetin ürün gamında kalmaya devam edeceğini belirtmişti. Golf GTI’da içten yanmalı motor kullanmayı sürdüreceklerini de ifade eden Schäfer, yaptığı açıklama kapsamında, 2030’un ötesinde de varlığını sürdürecek modelin zaman içerisinde elektrik desteğiyle güçlendirilebileceğine işaret ediyor. Daha önce GTI (Grand Touring Injection) rozetinin 50. yaşına özel olarak hazırlanan Volkswagen Golf GTI Edition 50 dikkat çekmişti. Kalbinde 2.0 litrelik turbo destekli ünite (EA888 evo4) yer alan Golf GTI Edition 50, 320 beygir güç ve 420 Nm tork üretiyor.
Karşılaştırmak gerekirse standart GTI 262 beygir güç ve 370 Nm tork, GTI Clubsport 296 beygir güç ve 400 Nm tork, Golf R ise 328 beygir güç ve 420 Nm tork sunuyor. Yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla hazırlanan, yani manuel vites seçeneği sunulmayan model, resmi verilere göre 0’dan 100 km/s hıza 5,5 saniyede ulaşabiliyor. Aracın 200 km/s hıza ulaşması ise 16,8 saniye sürüyor. Maksimum hızı elektronik olarak 270 km/s ile sınırlandırılan Edition 50, standart olarak DCC adaptif amortisörlerle gelen tek GTI modeli ve normal modele kıyasla 5 mm daha alçakta yol alıyor. Volkswagen Golf GTI Edition 50, eğer ayrı olarak sunulan “GTI Performance” paketiyle satın alınırsa yüksek performanslı sürüşe özel Bridgestone Potenza Race lastikler, 19 inç dövme jantlar ve titanyum Akrapovič egzoz sistemiyle birlikte tam 30 kg hafifliyor.