Google’ın son güncellemesi web siteleri için neden önemli?

18 Ağustos 2021 12:47

Web Vitals güncellemesi olarak da bilinen son Google algoritma değişikliği, sayfa yükleme hızı ve görsel kararlılık dahil olmak üzere kullanıcı deneyiminin farklı yönlerini kapsıyor.

Peki Google’ın bu son çekirdek güncellemesi web siteniz için ne anlama geliyor? Google Core Web Vitals güncellemesi, yüksek kaliteli, hızlı yüklenen ve mobil uyumlu sitelerin Google sıralamaları aracılığıyla çok sayıda kullanıcıya ulaşmasını hedefliyor. Yani güncellemenin ardından Kullanıcı Deneyimi (UX) için iyi optimize edilmemiş sitelerin SERP’lerde üst sıraları rakiplerine kaptırması söz konusu.

Google’ın Temmuz 2021 çekirdek güncellemesi uluslararası küresel güncellemelerden biri. Bu tip güncellemeler herhangi bir bölgeye veya dile özgü değildir. Dünya çapında Google yazılımının yüklü olduğu tüm web sitelerini ve sistemleri etkilerler.

Core Web Vitals güncellemesi ile Google, sitenizi arama sonuçlarında, hangi sırada listeleyeceğini değerlendirirken kullanıcı deneyimiyle alakalı 3 yeni metriği dikkate almaya başlıyor. İçeriğinizin alaka düzeyinin ve kalitesinin önemi hala çok büyük ancak ziyaretçileriniz için kullanıcı dostu bir deneyim sunup sunmadığınız da artık resmen algoritmalar arasında.

E-ticaret trafiğinin %30,5’i organik aramalardan geldiğinden, söz konusu güncellemenin kötü kullanıcı deneyimine sahip e-ticaret sitelerinin, organik sıralama konumlarında ve trafiklerinde düşüşlere neden olacağı uzmanlar tarafından öngörülüyor.

Eğer geçtiğimiz ay Google sıralamanızda büyük değişiklikler gördüyseniz bunun çok büyük olasılıkla Temmuz 2021 çekirdek güncellemesiyle ilgili olduğunu söylemek mümkün.

Organik sıralaması güncelleme nedeniyle düşen işletmeler için satışların ve gelirin doğrudan etkilenmesi gibi geniş kapsamlı sonuçlar söz konusu olabileceğinden gözler iyileştirme çalışmalarına çevrilmiş durumda.

Google Core Web Vitals, web sitenizin yükleme hızını (En Büyük İçerikli Boyama – LCP), etkileşimini (İlk Giriş Gecikmesi – FID) ve görsel kararlılığını (Kümülatif Düzen Kayması – CLS) kapsıyor ancak sadece bu üç metrikten ibaret değil. HTTPS, mobil uyum ve araya giren geçiş reklamlarının da artık Google’ın sıralama sinyallerinin bir parçası olduğunu akılda tutarak iyileştirmelere yön vermek önemli.

Ayrıca safe browsing denen güvenli gezinti yani sitenizin kötü amaçlı yazılımlardan sosyal mühendislik taktiklerine kadar kötü amaçlı veya aldatıcı içerik barındırıp barındırmadığı da güncellemeyle mercek altında.

Google Core Web Vitals güncellemesine yönelik kilit öneriler şu şekilde sıralanabilir:

-Web sitenizde iyileştirme gerektiren sayfaların sayısını, hangi web sayfalarının iyi, hangilerinin kötü kullanıcı deneyimi sunduğunu belirleyin. Metriklerinizi ölçmek ve web sitenizin performansının nabzını tutmak için Google Arama Konsolu, PageSpeed Insights ve Lighthouse gibi popüler araçları kullanabilir ya da SEO uzmanlarından destek alabilirsiniz.

-Google, Arama Konsolu’nda, web sitenizin kullanıcı deneyimiyle ilgili temel verileri sağlayan Önemli Web Verileri raporunda “iyi“, “iyileştirme gerekiyor” ve “zayıf” şeklindeki derecelendirmelere bakarak URL performanslarını artık sık sık incelemenizde yarar var.

-Yüksek kaliteli, duyarlı (responsive) web sitesi tasarımına ulaşmaya odaklanın. Hantal ve optimize edilmemiş temalar, şablonlar ve eklentiler optimizasyona ciddi zararlar verebilir.

-Güçlü ve hızlı barındırma çözümleri artık çok daha önemli. Yüksek hızlı hosting, bir Web Vitals metriği olan LCP puanınızın artmasında etkili. Hatta, Google Ads’in artık reklam sıralaması (Ad Rank) için de mobil sayfa hızını dikkate aldığı biliniyor.

-CSS ve js dosyalarını ve resimlerini optimize etmek ve sıkıştırmak, web sitenizin son güncellemedeki önemli metriklerden biri olan FID puanını iyileştirebilir.

-Ziyaretçilerin sitenin tüm özelliklerine kolay erişimini sağlayan basit web sayfaları, kullanıcı deneyimi için çok önemlidir. Ayrıca resimlerin boyutunu html olarak belirtmek bir diğer Web Vitals metriği olan CLS puanını iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

-Sitenizde kullanıcı deneyimini tehlikeye atan rahatsız edici banner’lar, açılır pencereler varsa bunlardan da hızlıca kurtulmanız önerilir.

Özetle, kullanıcı deneyimini vurgulamaya çalışan yeni güncellemenin ardından, kaliteli site içeriğini Core Web Vitals detaylarıyla birleştirmeyi başaranların, Google sıralamalarında hayal kırıklığına uğramayacağını öngörebiliriz.

Paylaş