İnternet devi Google, geçtiğimiz aylarda görücüye çıkardığı, keskin renk geçişlerini bıraktığı yeni logosunu geniş çapta kullanıma sundu.
Yeni logo tasarımı hakkında Google’dan yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Bu yılın başında Google Arama için daha parlak ve yumuşak renk geçişine sahip yeni bir “G” hazırlamıştık. Bu tasarımı şimdi şirket geneline yayıyoruz. Yeni “G”, sadece markamızı değil, şirketin tamamını temsil ediyor ve yapay zekâ çağındaki dönüşümümüzü görsel olarak ortaya koyuyor.” Google, tasarım tarafından bundan önce Chrome ile gündeme gelmişti. iOS dünyasında Safari kadar yaygın olarak kullanılmasa da önemli bir alternatif olan Chrome, son güncelleme ile Apple’ın yeni “Liquid Glass” tasarım dilini benimsemişti. Buna bağlı olarak şeffaf menüler ve butonlar kazanan uygulama, daha yuvarlak hatlı pencereler sunuyor ve genel olarak daha modern bir görünüm sergiliyor. Chrome kısa süre önce önemli bir yapay zeka gelişmesiyle gündeme gelmişti. Son dönemde doğrudan üretken yapay zekânın merkeze alındığı tarayıcıların sayısı artmaya başladı. Bu konuda geride kalmak istemeyen Google, Chrome’u yapay zekânın temelden entegre edildiği bir tarayıcıya dönüştürüyor. Bu konuda önemli duyurular yapan şirket, ilk olarak Chrome’un daha önce AI Pro ve AI Ultra abonelerine özel olan Gemini temelli yapay zeka özelliklerini ABD’deki tüm kullanıcılara açıyor. Tarayıcının hem Mac hem de Windows sürümünde yer alan bu özellikler şu anda yalnızca İngilizce dil desteğine sahip. Bu altyapıda Gemini’ye doğrudan tarayıcı penceresinin sağ üst köşesindeki simge üzerinden ulaşılabiliyor ve yapay zekâdan açık sekme ya da sayfa hakkında çok sayıda bilgi sunması istenebiliyor. Açıklamaya göre Chrome’daki yapay zekâ deneyimi önümüzdeki dönemde daha da geliştirilecek. Bu konuda yaptığı açıklamada Google, şunları söyledi:
“Yakında Chrome’daki Gemini’ye yeni yetenekler gelecek. Bu sayede Gemini, sizi uğraştıran sıradan işlerle ilgilenebilecek. Örneğin kuaför randevunuzu ayarlayacak ya da haftalık market alışverişinizi sizin yerinize halledecek.” Şirket yeni dönemle alakalı olarak ayrıca şu ifadeleri kullanıyor: “Chrome’daki Gemini artık birden fazla sekmede çalışabiliyor. Bu sayede ihtiyacınız olanı bulmak için birden fazla web sitesindeki bilgileri hızlıca karşılaştırabilir ve özetleyebilirsiniz.” Daha önce ziyaret edilen ancak şu anda adı hatırlanmayan siteleri gündelik dildeki sorgular üzerinden bulabilen Chrome temelli Gemini, Google’ın birçok servisine entegre durumda ve Google Arama için geliştirilen Yapay Zeka Modu’na doğrudan adres çubuğu üzerinden erişim sunuyor. Tehlikeli internet sitelerini Gemini Nano ile tespit etmeye başladığını belirten Google, tarayıcı tarihindeki en büyük güncellemelerden birini gerçekleştiriyor.