Hidrojen ile “iki kat menzil” sunan Tesla Model S: Hesla

13 Kasım 2017 09:00

Tesla Model S, “Petrol Head” olarak geçen otomobil tutkunlarının dahi hayalini süsleyen bir otomobil. Elektrikli motorlarıyla çok yüksek tork üreten ve özel modlarıyla 0’dan 100 km hıza 3 saniyenin altında çıkabilen araç, Hollanda merkezli Holthausen Group sayesinde hidrojen desteği kazandı. Sonuçta ise ortaya Hesla çıktı.

Tesla Model S, biliyorsunuz sadece elektrik motorlarına ve bataryalara sahip. En güçlü versiyonu P100D ile 500 km menzil sunan araç, Holthausen Group‘un çalışmasıyla bunu ikiye katlıyor. İkinci el satın aldıkları Model S’i modifiye eden grup, aracı 58 bin dolar harcayarak hidrojen destekli hale getirmeyi başarmış. Firmanın hazırladığı Hesla, fabrikadan gelen bataryalarına ek olarak hidrojen yakıt tankına sahip. Bu hidrojenden yakıt hücrelerini kullanarak elektrik üretebilen otomobil, bu sayede tam 1.000 km yol yapabiliyor. Bu rakama tam dolu batarya üzerine hidrojen desteğiyle çıkan Hesla, sınırları sonuna kadar zorluyor. Bazı mühendislik hilelerinden sonra araç, hem mevcut bataryaları hem de hidrojenle çalışan yakıt pillerinden güç alabiliyor.

Hesla projesine Tesla’nın desteği yok

Holthausen Group tarafından verilen bilgiye göre bu projeye Tesla tarafından destek verilmemiş. Tüm hidrojen sistemini kendileri kuran ekip, prototip aracın testlerine devam ediyor. Kurulan altyapının tek kötü yanı ise henüz pratik olmaması. Söylendiği kadarıyla Amerika Birleşik Devletleri içerisinde dahi sadece 39 tane hidrojen yakıt istasyonu bulunuyor. Bu noktada hazırlanan en özel Model S sadece gelecek için büyük bir potansiyel oluşturuyor.

Paylaş