Hyundai, Inster ve Kona’nın arasına yeni bir elektrikli SUV konumlandırmaya hazırlanıyor

07 Temmuz 2025 16:22

Hyundai, bugün gündeme geldiği kadarıyla Inster ile Kona’nın arasına yeni bir elektrikli SUV konumlandırmaya hazırlanıyor.

Eylül ayında kapılarını aralayacak Münih Otomobil Fuarı kapsamında “konsept” olarak tanıtılacağı iddia edilen yeni ufak boyutlu elektrikli model, ürün gamında Inster’in üstüne konumlandırılacak. Henüz kesin olmamakla birlikte Ioniq 2 olarak isimlendirilebileceği belirtilen ve E-GMP platformunu temel alacağı söylenen araç, özellikle kokpitiyle dikkat çekebilir. Çünkü bu araçta yılın başında tanıtılan yeni nesil “Pleos Connect” sistemine yer verileceği iddia ediliyor. Bu sistem, Android Automotive işletim sistemini kullanıyor ve Tesla Model Y’deki gibi merkeze yatay olarak konumlandırılmış büyük bir ekranı temel alıyor. Bu bağlamda çok daha modern bir kokpite sahip olacak gibi görünen yeni elektrikli, 2026’nın ikinci yarısında satışa sunulabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Türkiye’ye gelen en son Hyundai Inster olmuştu. Türkiye’ye ilk etapta Advance versiyonu ile getirilen INSTER’ın arazi odaklı “Cross” versiyonu da Türkiye’de satışa sunulacak. Peki 1 milyon 345 bin TL’lik şehir aracı INSTER Advance teknik olarak neler sunuyor? Bu konuda yapılan resmi açıklama şöyle: “INSTER, standart olarak 11 kW’lık bir yerleşik şarj cihazıyla donatılmış. DC hızlı şarj cihazı kullanıldığında, INSTER yaklaşık 30 dakikada %10 ila %80 oranında şarj edebiliyor. INSTER’ın menzili ise 49 kWh bataryasıyla 360 kilometre (WLTP). DC hızlı şarj kapasitesi, uzun mesafelerde seyahat ederken kısa duraklamalara olanak tanıyor. Araç, özellikle daha soğuk iklimlerde şarj performansını artıran bir batarya ısıtma sistemiyle donatılmış. Yüksek verimli ısı pompası, enerji kullanımını optimize ederek aracın genel performansına ve menziline katkıda bulunuyor. Otomobil, 84,5 kW (115 PS) güç üretirken tek bir motorla hareket ediyor ve maksimum tork değeri ise 147 Nm. Aracın 100 km’deki ortalama enerji tüketimi ise 15,3 kWh olarak veriliyor.INSTER, McPherson destekli ön süspansiyon ve birleştirilmiş burulma kirişli arka aks ile hassas bir sürüş sunuyor. Bu sistem, rahat kullanım için Kolon tipi Motor Tahrikli Hidrolik Direksiyon ile tamamlanmış. Araç, engebeli yollarda, hız tümseklerinde ve otoyollardaki bozuk zeminde darbeleri emerek dengeli ve keyifli bir sürüş sunuyor. Buna ek olarak INSTER, güç dağıtımı, otomatik tutma, tam durma özellikli akıllı hız kontrolü ve adaptif rejeneratif frenleme gibi gelişmiş özellikler sunuyor. Güçlendirilmiş gövde sızdırmazlığı ve kalın kapı camı gibi gelişmiş yalıtım donanımları da yol gürültüsünü ve titreşimleri önemli ölçüde azaltıyor. INSTER, tam kapalı arka tampon ve aktif hava kapağı gibi aerodinamik iyileştirmelerle 0,309’luk bir sürtünme katsayısına ulaşıyor. Geniş bir iç mekanla dikkat çeken INSTER, güvenli ve kaliteli sürüş sunmak için gelişmiş bir pil ve elektrik motor teknolojisiyle üretiliyor. Diğer Hyundai ve IONIQ modellerinde de olduğu gibi hızlı şarj alt yapısı sunan INSTER, WLTP normlarına göre birleşik olarak 360 km kadar bir menzil vaat ediyor. Bu menzille birlikte kendi segmentindeki en iyi değeri sunan INSTER, çevre dostu olmasıyla da gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için sorumluluğu elden bırakmıyor.”

Hyundai haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş