Hyundai Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel: “Ioniq 5 ve Ioniq 6’da yüzde 10 ÖTV’den yararlanmak için kâr etmiyoruz”

26 Mayıs 2025 09:19

Hyundai Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, “Ioniq 5 ve Ioniq 6’da yüzde 10 ÖTV’den yararlanmak için kâr etmiyoruz” açıklamasıyla dikkat çekti.

Dünya’da yer alan habere göre Antalya’da gerçekleştirilen Inster modelinin lans­manında konuşan Hyundai Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, tüm sektörün yüzde 10 ÖTV dilimiyle araç sunabildiğine işaret ederek, avantajın sürmesi gerektiğinin altını çizdi. Berkel, “Bunun için de matrah güncellemesi gerekli. Biz elektrikli araç sunan mar­kalar olarak sıkıştık artık. Bu kadar kur artıp fiyatları bu sı­nırlarda tutmaya çalışmakta zor. Sadece Hyundai’nin de­ğil tüm markaların sıkıntısı şu an bu. Kur tekrar yukarı yön­lü giderse dilim değiştirmek zorunda kalınır ve fiyatlar pa­halanır. Bu elektrikli araçlar için bir cazibe oluşturuyor. Bunun devam etmesi için ba­remler yukarı çekilerek yüzde 10 ÖTV korunmalı. Togg bu­rada itici güç. Ioniq 5 ve Ioniq 6’dan yüzde 10 ÖTV’den fay­dalandırmak için kâr etmiyo­ruz” ifadelerini kullandı.

Murat Berkel Çinli üreticiler hakkında da konuştu: “Rekabetçilik güzel. Çinli marka­ların yayılımını da engelleye­mezsiniz. Elde edilmiş bir hak var. Devlet buna olanak tanı­yor. Bizi zorlayan kısım agresif fiyat politikaları ve bunu de­vam ettirmeleri. Bu markala­rı zorluyor. Çinlilerde pazara entegre olmak için böyle bir strateji izliyorlar. Bizde Hyun­dai olarak pazar payı kaybet­memek için her türlü önlemi­mizi alıyoruz. Bu arada bu re­kabet sadece Türkiye’de yok. Dünyanın tüm ülkelerinde var. Herkes Çin otomotivinin yayılımına karşı pozisyon al­mış durumda. Bence marka­ların yayılması için Çin Dev­leti de bunu destekliyor diye tahmin ediyorum. Daha global olma yönünde hamle yapıyor­lar” dedi.

Berkel bunlara ek olarak sa­tışların artık yüzde 80’den fazlası­nın artık nakit olarak döndüğünü aktararak,  “Sıkı po­litika sürüyor. Şu anda yüzde 3,99’larda kredi faizi sunabi­liyoruz. Biz en son 4-5 yıl önce yüzde 1’lerde yüzde 0,99’larda kredi faizi sunuyorduk. Ama bu şekilde devam etmez. Kredi faizlerinin aşağıya gelmesi ge­rekir. Araç fiyatları döviz ku­runa bağlı olarak artıyor. Ama insanların gelirleri aynı para­lelde artmıyor. Bu koşullarla ulaşılabilirlik daha da zorlaşı­yor. Bu zorluğu azaltacak olan şey kredi hatta cazip kredi. Bu kredi koşulları iyileşmezse pazarı daha fazla etkilemeye başlayacak. Bugün en ucuz sı­fır araç 1 milyonun üzerinde. Kredi kullanmadan orta gelir­li bir insanın satın alması zor” diye konuştu.

Murat Berkel Türkiye’de üretilecek bir tamamen elektrikli Hyundai hakkındaysa, “Burada üretmenin avantajı öncelikle ithal edilen bir elektrikli araca göre daha iyi bir stok yönetimi olacağı kesin. Tedarik anlamında bir sıkıntı yaşanmaması da en büyük avantajlardan. Üretim maliyetleri çok farklı. Burada üretilecek yerli bir elektrikli aracın bize çok daha avantaj sağlayacağını düşünüyorum. Mutlaka fiyatlanması bulunduğu segmentin araçlarına göre yapılacak. Yerli üretim fiyatlama açısından en iyi seviyeye koymamızı sağlayacak. Hem Avrupa’ya ihracatımız olacak hem Türkiye’ye satışımız olacak. Dolayısıyla belli bir adede ulaşmamız gerekiyor. Yerli üretim elektrikli bir araç ithale göre tüketici nezdinde fiyatlamada pozitif yansır. Bizim sattığımız araçların yüzde 60’ı yerli modeller. Bizim elektriklide asıl sıçramamız yerli üretim elektrikliyle olacak” ifadelerini kullandı.

Hyundai yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş