İddiaya göre yeni benzinli Hyundai i30 N geliyor. Şirket, bu modelle emekliye ayrılan Ford Focus ST ve Honda Civic Type R’a ciddi bir alternatif sunabilir.
Autocar’ın güvenilir kaynaklardan aldığı bilgiye göre, 2017 yılında 276 beygir güç üreten 2.0 litrelik dört silindirli turbo motorla tanıtılan ve 2024’te emekliye ayrılan Hyundai i30 N modeli geleceğe taşınacak. Benzinli motorla (hibrit olması bekleniyor) donatılması beklenen yeni hot hatch, tamamen elektrikli spor otomobillere sıcak bakmayan çok sayıda kişinin ilgisini çekebilir ve buna bağlı olarak oldukça yüksek satış rakamlarına ulaşabilir. 2026’nın sonunda ya da 2027’nin başında tanıtılması beklenen yeni i30 N, aktarıldığı kadarıyla şirketin önümüzdeki dönemde pazara sunacağı tek yeni “N” model de olmayacak. Hyundai’nin 2030 yılına kadar yedi yeni “N” rozetli sportif aracı piyasaya sürmeyi hedeflediği belirtiliyor. Bu araçların içinde hem elektrikli hem de hibrit modellerin yer alması bekleniyor.
Bundan önce üst düzey Porsche yöneticilerinden Frank Moser’in tamamen elektrikli Hyundai Ioniq 5 N’e yönelik söylemleri dikkat çekmişti. Türkiye’de 25 Kasım itibarıyla 5 milyon 504 bin TL’ye satılan Hyundai Ioniq 5 N, tamamen elektrikli bir spor otomobil modeli. Sunduğu oldukça yüksek performansla elektrikli araçları sevmeyenleri bile etkileyen araç, Porsche’den Frank Moser’i de oldukça şaşırtmış durumda. Drive’a yaptığı açıklamada modeli test etmek için birden fazla kez kullandığını ve Hyundai’nin bu modelde çok ama çok iyi bir iş çıkardığını belirten yönetici, araçtan çok fazla şey öğrendiklerini de ifade ediyor. Büyük firmalar uzun yıllardır rakiplerinin araçlarını alarak sık sık testler gerçekleştiriyor. Örneğin, geçtiğimiz aylarda Ferrari’nin, Xiaomi tarafından geliştirilen tamamen elektrikli spor otomobil SU7 Ultra’yı test ettiği ortaya çıkmıştı. Ioniq 5 N’den öğrendiklerini daha sonra tanıttığı elektrikli Ioniq 6 N’e de aktaran Hyundai, elektrikli otomobil pazarına büyük önem veriyor. Hyundai’nin her iki araçta da kullandığı sanal motor sesi ve dijital vites geçiş sistemini beğendiğini belirten Moser, Porsche’nin ürün gamındaki tamamen elektrikli spor otomobillerin sayısını artıracağını aktarıyor. Ancak içten yanmalı motorlu araçların yakın zamanda rafa kaldırılmayacağını da vurguluyor. Hâlen tüketicilerin büyük bölümü özellikle üst seviyede içten yanmalı motora sahip spor otomobilleri tercih ediyor.