Meta çatısı altında yer alan dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından Instagram, yeni algoritma özelleştirme sistemini devreye aldı.
Yeni altyapı sayesinde kullanıcılar Reels bölümünde gördükleri videoları yani kişisel içerik algoritmasını özelleştirebilecek. Yeni dönemde platforma, “Bu konulardaki videoları daha çok, şu konudaki videoları ise daha az görmek istiyorum.” şeklinde veri aktarılabilecek. Yapay zekâ temelli altyapı bu verileri inceleyerek kişisel içerik algoritmasını özelleştirecek. Bu altyapıyı daha sonra ana keşif bölümüne entegre edeceğini de belirten şirket, bu konuda yaptığı resmi açıklamada şunları söyledi: “İlgi alanların zamanla değiştiği için Reels’te karşına neler çıktığını daha anlamlı şekilde kontrol edebilmeni istiyoruz. Yapay zekâ sayesinde artık Reels akışını şekillendiren konuları daha kolay bir şekilde görebilecek ve kişiselleştirebileceksin. Bu sayede öneriler tam olarak sana uygun hissettirecek.” Bundan önce bir hikaye adımı dikkat çekmişti. Instagram, yapılan güncelleme kapsamında artık kullanıcıların başkaları tarafından paylaşılan hikayeleri kendi hikaye akışlarında paylaşmasına imkan tanıyor. Bunun için açılan hikayenin sağ alt köşesindeki paylaşım simgesine basılması ve “Hikayeye ekle” seçeneğinin tercih edilmesi yeterli oluyor. Hikayesinin başkaları tarafından paylaşılmasını istemeyenler, bunu hikaye ayarlarında yer alan “hikayelerden hikayelere” bölümünden kapatabiliyor.
Instagram geçtiğimiz aylarda Mosseri’nin açıklamasıyla çok ses getirmişti. “Bir efsaneyi yıkma zamanı.” diyen Mosseri şunları söylemişti: “Yemin ederim, sizi telefon mikrofonları üzerinden dinlemiyoruz!” Bunu yapsaydık, telefonunuzun bataryası çok çabuk biterdi (bunu rahatlıkla fark ederdiniz) ve cihazlardaki mikrofon kullanılıyor ışığı açılırdı, diyen Mosseri; kişilerin karşısına, konuştuklarıyla alakalı olarak çıkan reklamların hedefli reklam altyapısının bir parçası olarak başka yerlerden toplanan bilgiler üzerinden seçildiğini belirtiyor. Son dönemde konuşulan konularla alakalı olarak çıkan bazı reklamların şans eseri denk gelmiş olabileceğini de belirten Mosseri, arkadaşların ilgi alanları üzerinden dahi reklam özelleştirmesi yaptıklarını söylüyor. Yani platform, arkadaşların beğendiği ya da etkileşim kurduğu içerikleri, sizin de beğeneceğinizi düşünerek önerilerde bulunabiliyor.