Uzun süredir gündemde olan, kablosuz şarj desteğine sahip tamamen elektrikli Porsche Cayenne, resmi olarak tanıtıldı.
Tamamen elektrikli Porsche Cayenne Electric için iki farklı versiyon duyuruldu. Üstte, 163 bin dolarlık Cayenne Turbo Electric yer alıyor. İki farklı elektrik motoruyla donatılan araç, standart olarak 844 beygir (630 kW) güç sunuyor. Direksiyondaki “Push-to-Pass” butonuna basıldığı zaman 10 saniye boyunca ekstra 173 beygir (130 kW) güç sağlayan araç, “Launch Control” aktif edildiğinde gücünü tam 1.139 beygire kadar çıkarıyor. Bu modda tam 1.500 Nm tork sunan model, 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 2,4 saniyede ulaşabiliyor. 260 km/s hıza kadar çıkabilen Cayenne Turbo Electric, gerçekten inanılmaz yüksek bir performans ortaya koyuyor. 109 bin dolarlık standart Cayenne Electric ise normal sürüşte 402 beygir (300 kW) güç sunuyor. “Launch Control” sistemiyle 435 beygire (324 kW) ulaşan araç, 834 Nm tork ile 0’dan 100 km/s hıza 4,5 saniyede çıkıyor ve 230 km/s kadar hıza ulaşabiliyor. Frenleme sırasında 600 kW’a kadar enerji üretebilen Cayenne Electric ailesinde, 113 kWh kapasiteli bir batarya yer alıyor. 800V temelli araçlar, şirketin resmi verilerine göre yaklaşık 640 km menzil sunuyor. 400 kW’a kadar hızlı şarj desteğinin bulunduğu elektrikli Cayenne ailesi, yüzde 10 ile 80 arasını uygun şartlar altında 16 dakikada tamamlayabiliyor. Konsolunda merkezdeki kavisli ekran olmak üzere üç farklı ekran bulunan tamamen elektrikli Porsche Cayenne için bir kablosuz şarj ünitesi de hazırlandı.
Hava soğutmalı bu ünitenin üstüne konumlandırılan Cayenne, kablosuz olarak 11 kW seviyesinde şarj edilebiliyor. Çok sağlam tasarlandığı, yani yanlışlıkla üzerine çıkılması durumunda sorun yaşanmayacağı belirtilen cihazın çalışması için aracın altına da bir şarj plakasının yerleştirilmesi gerekiyor. Bu sistem için tanıtım öncesinde de bilgiler veren Porsche, şebekeden gelen elektrikteki standart gerilim frekansının 50 ya da 60 Hz seviyesinde olduğunu aktarıyor. Şirketin 117 x 78 cm boyutlarındaki kablosuz şarj ünitesi bu enerjiyi alarak önce doğru akıma, ardından yeniden alternatif akıma çeviriyor. Bu süreçte frekansı 85.000 Hz gibi çok yüksek bir seviyeye çıkaran Porsche, bu sayede zemindeki bakır bobin ile araçtaki bobin arasında güçlü bir manyetik alan oluşturuyor. Bu yüksek frekans sistemin 18 cm’e kadar bir aralıkta güç aktarabilmesini sağlıyor. 10 cm’e kadar hatalı park payıyla görev yapabildiği belirtilen sistemin yüzde 90’lık verimle çalıştığı ve altyapıda önemli güvenlik sistemlerinin yer aldığı ifade ediliyor. Bobinlerin arasına metal objelerin girmesi ve bunun yangın çıkarması riskine karşı kablosuz şarj ünitesine yabancı cisim algılama sistemi eklenmiş. Bu sistem, ünitenin üzerinde anahtar ya da bozuk para gibi bir şey algılarsa şarj sürecini hemen sonlandırıyor. Sistem aynı zamanda kedi ve köpek gibi evcil hayvanları da algılayabiliyor.