Killzone: Shadow Fall incelemesi

10 Ocak 2014 11:28


GAMLI BAYKUŞ
Elimize silahı alıp sahaya çıktığımızda ise yeni neslin diğer marifetlerini daha net bir şekilde görme imkanına sahip oluyoruz. Killzone: Shadow Fall, PS4’ün yapabildiği her şeyi oyunculara gösterebilmek için tasarlanmış adeta. DualShock 4’ün yeni tasarımında yer alan dokunmatik ekranın nasıl kullanılabileceğine ilk cevap, daima yanımızda yer alan uçan robot OWL oluyor. Saldırı, sersemletme, bariyer oluşturma ve ulaşılması zor noktalara halat yollama gibi özelliklerini dokunmatik ekranda parmağımızı döndürerek yönetiyoruz ki oldukça işlevsel olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bilgisayarları hacklemek ve ölümün kıyısındayken adrenalin desteği sağlamak gibi özellikleri de bulunan OWL, bir FPS oyununda karşılaştığımız en sağlam destek ünitelerinden birisi olmayı başarıyor. Başlarda oyunu kolaylaştırdığını düşünmüştük ancak oyunun ilerleyen aşamalarında zorluk o kadar artıyor ki, omzumuzun üstünde yer aldığı için minnet duymadık diyemeyiz. DS4 ile birlikte gelen yeni eklentilerden olan mini hoparlör ise etrafta topladığımız ses kayıtlarında kullanılmış.

BİR ŞEY EKSİK AMA?
Gelelim dananın kuyruğunun koptuğu noktaya. Şurası net, oyun gerçekten çok güzel görünüyor. Ancak daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi Killzone: Shadow Fall’u mevcut standartlara göre değerlendiremeyiz. Yeni nesil için verilmiş olan sözler ve bunlara paralel olarak oluşan beklentiler mevcut. Bu bağlamda Shadow Fall, beklentilerin bir nebze altında kalıyor maalesef ki. Hayalini kurduğunuz grafiklerle karşılaşacağınız oyun bu değil anlayacağınız.

Tekrar söylüyoruz, oyun gerçekten çok güzel görünüyor ancak mevcut standartlar ölçüsünde. Elbette oyunun şov yaptığı anlar yok değil. Özellikle ormanlık alanların tasarımına ve yağmur efektine şapka çıkarmak gerek. Fakat sıra bir diğer değerlendirme ölçütü olan animasyonlara geldiğinde şapkamızı tekrar kafamıza geçirmemiz gerekiyor. Açıkçası karşılaştığımız karakter animasyonlarının bizi büyük hayal kırıklığına uğrattığını söylememiz gerek. PS4 gibi bir cihazda odun gibi yürüyen, olmadığımız bir noktaya bakarak konuşan karakterler göreceğimizi pek sanmıyorduk. Tüm verileri topladığımızda ise elimizde bir başlangıç oyunu için yeterli düzeyde bir görsellik bulunduğunu söyleyebiliriz.

BU DAHA BAŞLANGIÇ
Tıpkı bir önceki Killzone oyununda olduğu gibi Shadow Fall da tamamen Türkçe dil desteği ile beraber geliyor. Menülerden seslendirmeye kadar tam teşekküllü olarak hazırlanmış bu destek, seslendirme tarafında biraz çuvallıyor. 2-3 saniye gecikmeli cevapların verdiği rahatsızlığı duygudan yoksun tonlamalar daha da perçinliyor. Yine de Sony’nin ısrarla Türkçe desteğine devam etmesi mutluluk verici. Killzone: Shadow Fall, konsol almak için iyi bir sebep değil belki ama konsolun sahipsiz kalmasını engelleyen en önemli faktör şimdilik.

Sayfa: 1 2 3 4 5

Paylaş