Mansory, Ferrari Purosangue üzerine kurdu: “Pugnator Tricolore”

10 Mayıs 2025 10:11

Özel modifiye çalışmalarıyla ünlenen Mansory, Ferrari Purosangue üzerine kurduğu yeni modeli “Pugnator Tricolore” ile ses getirdi.

Eylül ayında tanıtılan Ferrari Purosangue temelli Pugnator’un yeni versiyonu Pugnator Tricolore; kırmızı, beyaz ve yeşil renkleri harmanlıyor. Orijinal Pugnator’a koyduğu rüzgarlığı yeterli görmeyen Mansory, Pugnator Tricolore’de üst üste konumlandırılmış iki farklı rüzgarlığa yer veriyor. Purosangue’nin 6,5 litrelik V12 motorunu, merkeze yerleştirilen dörtlü egzoz çıkışıyla destekleyen şirket, araçta beyaz iç döşemelere yer veriyor. Önde 22 inç, arkada ise 23 inç jantların tercih edildiği araç; görselliğin yanında performans konusunda da çıtayı yükseltiyor. Güncellenen ECU ünitesiyle orijinal Purosangue’den 40 beygir daha güçlü (755 beygir) olan Pugnator Tricolore, Ferrari’nin ciddi satış rakamlarına ulaşan SUV modelini adeta bir yarış aracına çeviriyor.

Ferrari geçtiğimiz hafta ilk tamamen elektrikli otomobiyle alakalı bir gelişmeyle gündeme gelmişti. Ferrari CEO’su Benedetto Vigna, geçtiğimiz aylarda bir açıklama yapmış ve tamamen elektrikli ilk süper otomobillerinin 2025 yılında piyasaya sürülecek altı otomobilden biri olacağını söylemişti. Yeni yapılan açıklamaya göreyse çok merak edilen araç doğrudan 2026’da görücüye çıkarılacak. Elektrikli modelin tasarım, performans ve sürüş heyecanı açısından “benzersiz” olacağını iddia eden şirket, modeli uzun zamandır gerçek yol şartlarında kamuflajlı olarak test ediyor. Çok güçlü bir “yapay” motor sesine sahip olacağı bilinen model, markanın geleceğe yönelik en önemli adımlarından biri olacak. Şirket, içten yanmalı motora sahip otomobiller üretmeyi ise uzun yıllar boyunca sürdürecek.

Ferrari en son F80 ile ses getirmişti. Sadece 799 adet üretilecek Ferrari F80, üzerinden tekrardan geçmek adına gücünü çift turbolu 3.0 litrelik hibrit V6 üniteden alıyor. 888 beygirlik içten yanmalı motor ve 295 beygirlik üç adet elektrik motoruyla beraber toplamda tam 1.184 beygir güç sunan araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,15 saniyede çıkabiliyor. LaFerrari’nin yerini alan F80’nin 200 km/s hıza ulaşması 5,75 saniye sürüyor. 350 km/s hızı rahatlıkla görebilen F80’nin Fiorano pistindeki tur rekoru 1 dakika 15.3 saniye olarak açıklanıyor. Bu derece aracın SF90 XX Stradale’den iki saniye, LaFerrari’den ise tam 4.4 saniye daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Gücü dört tekere sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman üzerinden aktaran hiper otomobil, hibrit sistem için toplam 2,3 kilovat saat kapasiteli 800 voltluk lityum hücreli batarya paketi taşıyor. Model tamamen elektrikli olarak yol alamıyor.

Karbon fiber ve kompozit malzemelerden yapılmış asimetrik bir monokok şasi üzerine kurulan aracın tavanı tamamen karbon fiber kullanılarak üretilmiş, diğer birçok bölümde ise alüminyum kullanılmış. İki kişilik tasarlanan ve kokpiti direkt olarak sürücüye dönük olan aracın fren sistemi için Ferrari, doğrudan dünyaca ünlü üretici Brembo ile ortak çalışmış ve yeni CCM-R Plus frenleme teknolojisini geliştirmiş. Aktarıldığı kadarıyla F80’deki gelişmiş karbon frenler, geleneksel karbon fiber frenlere göre mekanik mukavemeti yüzde 100 artıran ve termal aktarımı yüzde 300 geliştiren daha uzun lifler kullanıyor.

Mansory haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş