Marka tarihinin enleri ve 590 beygirlik Ferrari dokunuşuyla Maserati Levante Trofeo rekabeti kızıştıracak

29 Mart 2018 15:00

New York Otomobil Fuarı’nın önemli sürprizlerinden birisi olan Maserati Levante Trofeo, sınıfına çok ciddi bir soluk getirecek.

Mart ayını geride bırakmaya hazırlandığımız şu günlerde hava durumunun beklenmedik sürpriz ile, ilkbaharı beklerken bir anda yer yer kış koşullarını hissetmeye başladık. Sıcaklıkların hatırı sayılır oranda düştüğü, bulutların bizi uzun bir süredir hiç görmemişçesine üzerimizden eksik olmadığı bu perşembe gününde neyse ki içimizi ısıtacak modeller karşımıza çıkmaya devam ediyor. Geride bıraktığımız gün Jaguar F-Pace SVR ile SUV sınıfında kıvılcım alan performans ateşi bugün tanıtımı gerçekleştirilen Maserati Levante Trofeo ile bir kat daha artıyor. Kaputunun altında taşığını Ferrari imzalı motor ile kardeşi kuzeni Stelvio’nun QV versiyonunu akıllarımıza getiren Levante Trofeo, teknik değerleri ve tasarımıyla “kibar bir şehirliyi” piste sokmamıza vesile olacak.

Motor – Performans

Önümüzde Maserati logosunu taşıyıp üstüne üstlük Ferrari imzalı bir model olmasından ötürü, detaylara performans parametrelerinden başlama istediğimiz de otomatik olarak içimizde beliriyor. Burada bizleri 3,8 litrelik V8 makineyle karşılayan Levante Trofeo, 590 PS güç ve 730 Nm tork ile asfalt üzerindeki yerini alıyor. 0’dan 100’e hızlanmasını sadece 3,9 saniyede tamamlayan aracın maksimumda erişebildiği 300 km/s‘lik sürat değeriyse sol şeritlerdeki işlerin biraz daha karışacağına işaret etmekte.

Aslında genel olarak donanım kısmında verdiğimiz bazı detaylar, Trofeo’da çok daha anlamlı bir hal aldığı için bunlara da performans başlığı altında yer vermemiz gerekiyor. Bunlardan ilki 22 inç‘lik özel tasarım jant seti. Pek çok kişi için bu sadece bir değerden ibaret olabilir lakin böylesine bir boyut Maserati’nin bu zamana kadar sunduğu seçenekler arasında en üst sırada yer almakta. Litre başına 156 beygir gibi bir oranı bulunan model, aynı zamanda “Entegre Araç Kontrol Sistemi“nin sunulduğu ilk Levante versiyonu olacak. Sürüş modları arasına “Corsa“yı da getiren model, süspansiyon-gaz tepkisi-direksiyon tepkisi üçlüsüyle sürüş dinamiklerinde hatırı sayılır iyileşme gösteriyor.

Tasarım – Donanım

50:50 şeklinde başarılı bir ağırlık dağılımına sahip olan Maserati Levante Trofeo, tasarım noktasında da çok ciddi farklar barındırıyor. Full Matrix LED ışıklandırma grubuyla ilk anda bizlere göz kırpan değişimler, hava kanalları genişletilmiş tamponlar, difüzör, egzozlar kaput ve karbon fiber gövde parçalarının eklenmesiyle tamamlanıyor. Kullanılan karbon renk seçeneğiyle bunu taçlandıran modelin C sütununa eklenen Trofeo ibareli logo da pastanın üzerindeki krema tadını veriyor.


Dışarıdaki bu agresif karakteri içeride gereklilikleri karşılayacak değişimlerle tamamlanan modelde yine bolca karbon fiber detay görüyoruz. Sürücü ekranında versiyona özgü güncellemeleri atlamayan Maserati, malzeme ve işçilik kalitesindeki zarifliği koltuklar ve aracın diğer genelinde devam ettiriyor. Üzerinde standart olarak 17 hoparlörlü Bowers & Wilkins premium ses sistemini barındıran Trofeo, markasının olmazsa olmaz analog saat detayını da taşımaya devam ediyor. Bu yaz itibarıyla üretim bandına çıkacağı söylenen modelin ilk versiyonları Kanada ve Amerika’ya özel olarak “Launch Edition” rozetiyle sunulacak.
Paylaş