Resmi olarak 2026’da tanıtılması beklenen Mercedes-AMG imzalı elektrikli süper otomobil, “sahte” içten yanmalı motor hissiyatı yaşatacak.
Yapılan açıklamaya göre Mercedes-AMG tarafından aktif olarak geliştirilem tamamen elektrikli süper otomobil; hoparlör temelli sahte motor sesi, sahte vites geçişi, sahte devir saati ve sahte içten yanmalı motor titreşimine sahip olacak. Bu konuda Hyundai IONIQ 5 N’i örnek alacak gibi duran şirket, sahte unsurlar üzerinden sürücülerin duyularına hitap etmek istiyor. Merak uyandıran AMG imzalı süper elektrikli otomobil, doğrudan 1.341 beygirlik Mercedes-AMG GT XX konseptini temel alacak. Geçtiğimiz hafta görücüye çıkarılan Mercedes-AMG GT XX, dört kapılı bir elektrikli sedan ve taşıdığı üç adet Yasa imzalı “Axial Flux” elektrik motoruyla tam 1.341 beygir güç üretiyor. Herkesin beğenmediği bir tasarımı bulunan konsept, arka camı Polestar 4’te olduğu gibi ortadan kaldırıyor. İlk defa, ticari olarak satışa sunulan AMG One’da gördüğümüz direksiyon simidini etkileyici bir çift ekranlı konsolla harmanlayan araç, turuncu aydınlatma sistemiyle desteklenen olduk.a şık detaylar barındırıyor. 800 voltluk GT XX konsepti, yeni AMG.EA platformunu temel alıyor. Bir motoru önde, diğer iki motoru ise arkada konumlandırılan araç, Mercedes-AMG’nin iddiasına göre 360 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Yapılan açıklamaya göre konsept silikon içerikli anodun kullanıldığı yüksek performanslı bir NCMA batarya üzerine kuruluyor. Mercedes, bu bataryanın 300 Wh/kg’lık enerji yoğunluğu ve yüksek kullanım ömrü sunduğunu belirtiyor. 850 kW’ın üzerine çıkarak beş dakikada 400 km yol yapacak kadar menzil depolayabildiği söylenen araç, AMG’ye göre 0,198’lik sürtünme katsayısına sahip.