Mercedes-AMG, otomobil sektörünü “V8” motordan mahrum bırakmayacak

09 Mayıs 2025 16:16

Yapılan resmi bir açıklamayla öğrendiğimiz kadarıyla Mercedes-AMG, otomobil sektörünü V8 motordan mahrum bırakmayacak.

Mercedes-AMG, tamamen elektrikli otomobillerin yanında içten yanmalı araçlar üzerinde de çalışıyor. Şirketi bu konuda gündeme getiren son gelişme, AMG’nin başındaki isim Michael Schiebe tarafından yapılan yeni açıklamalar oldu. Yeni bir V8 motor geliştirdiklerini ve bu motoru birçok otomobilde kullanacaklarını belirten Schiebe, yeni V8 ünitenin 48-volt hafif hibrit altyapıyla destekleneceğini, ancak tamamen hibrit yapının benimsemeyeceğini ifade etti. Bu açıdan birçok kişiyi memnun edecek ünite, yapılan açıklamaya göre çapraz düzlemli krank mili yerine düz düzlemli krank milini temel alıyor. Bu yapıda krank mili üzerindeki pistonlar 180 derece aralıklarla yerleştiriliyor; bu kurulum motorun daha tepkili ve yüksek devirli çalışmasını sağlıyor. Bu sistemin daha agresif ses, daha yüksek devir ve daha fazla titreşimle etkileyici ya da “ruha” sahip bir sürüş deneyimi sunacağı aktarılıyor.

Şirket bu aralar yeni CLA ile ses getiriyor. Kısa süre önce yapılan son paylaşıma göre aracın elektrikli versiyonu eylül ayında, hibrit versiyonu ise kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Geçtiğimiz ay Bloomberg HT’nin yayınına katılan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, araç hakkında yaptığı güncel açıklamada “kırılma noktası” ifadesini kullandı ve şunları söylemişti: “Elektrikli bir modüler platform üzerinde yapılanmış ve 752 km’lik bir menzil sunabilen, 800 volt şarj altyapısına sahip bir modelden söz ediyoruz. Yapay zekayı iki tane farklı altyapı üzerinde kullanabilen tek otomobil olarak karşımıza çıkacak. 3’üncü çeyrekten itibaren Türkiye’de satışa sunacağız.”

Baktığımız zaman içten yanmalı tarafta 1.5 litrelik dört silindirli bir ünite karşımıza çıkıyor. Çift kavramalı sekiz ileri otomatik şanzımanın kullanıldığı hibrit versiyon (27 beygir gücünde bir elektrik motoru ve 1.3 kWh batarya bulunuyor), 134 beygir (önden çeker), 161 beygir (önden çeker) ve 188 beygir (dört çeker 4Matic) güç sunan üç farklı seçenekle geliyor. Elektrikli tarafta ise CLA 250+ with EQ Technology ve CLA 350 4Matic with EQ Technology seçenekleri sunuluyor. CLA 250+ with EQ Technology, 268 beygir gücünde tek bir elektrik motoruna sahip. CLA 350 4Matic with EQ Technology ise çift elektrik motoruyla 349 beygir güç üretiyor. Her iki elektrikli modelde de arkaya monte edilen iki vitesli bir şanzıman bulunuyor. Burada ilk vites şehir içi, ikinci vites ise otoyol sürüşü için ayarlanmış durumda.

0’dan 100 km/s hıza 6,6 ve 4,8 saniyede (çift motorlu versiyon) ulaşabilen EQ Technology modelleri, genel olarak iyi bir menzil sunuyor. CLA 250+ with EQ Technology için yaklaşık 792 km, CLA 350 4Matic with EQ Technology içinse yaklaşık 771 km maksimum menzil açıklanıyor. 800 volt temelli araçlar, uygun istasyonlarda 325 kW hızında şarj edilebiliyor. Bu hızda, 10 dakikada 325 km menzil sağlayacak kadar enerji depolanabiliyor. Mercedes, yılın sonuna doğru 58 kWh kullanılabilir enerji kapasitesine sahip bir lityum-demir-fosfat (LFP) batarya ile donatılmış elektrikli CLA’yı da satışa sunacağını belirtiyor.

Mercedes-AMG gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş