MG7’nin lansmanında konuşan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin: “Satılabilir fiyatlara ulaşmak için ciddi fedakârlıklar yapmak zorunda­yız”

26 Mayıs 2025 09:29

MG7’nin lansmanında konuşan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, “Satılabilir fiyatlara ulaşmak için ciddi fedakârlıklar yapmak zorundayız” dedi.

Dünya’ya açıklamalarda bulunan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, Çin’e uygulanan ek güm­rük vergisi üzerinden şunları söyledi: “Avrupa dışından gelen araçlarda ciddi vergi farkı var. Bu sebeple satılabilir fiyatlara ulaşmak için hem üretici hem biz hem bayilerimiz ciddi bir fedakârlık yapmak zorunda­yız. Bir anlamda dükkanı dön­dürmeye çalışıyoruz. Şu an kar etme zamanı değil, ar zamanı. Müşterilerimize ve bayilerimi­ze sahip çıkmaya çalışıyoruz. Şu an ayda 100 adetle 500 adet arasında çok minimal bir adet­le bu işi şu an sürdürmeye çalı­şıyoruz. Şu an derdimiz sistemi çevirmek.” Üreticinin burada büyük bir katkı sunduğunu söyleyen Dağtekin, “Bizim burada yapa­cağımız tasarruf ve fedakâr­lık devede kulak olur. Kurdu­ğumuz bu yapının, bayilerin ayakta kalması için minimum satış bile olsa hayatımızı sür­dürebilmemiz lazım. MG’nin sadece Avrupa’daki satışla­rı 300 bin adet ve milyona ya­kın müşterisi var. Bu yüzden Avrupa’da üretim için arayış içindeler. Farklı ülkelerde al­ternatif projeler devam ediyor. Avrupa’da nerede üretecek­ler, inşallah Türkiye’de yapa­bilecekler mi, o soru işaretle­ri bitene kadar 1-1,5 sene artık neyse bu sistemin yürümesi la­zım. O yüzden SAIC bir kar gö­zetmeksizin, tamamen burada operasyonunu yaşatabilmek adına bizi destekliyor. SAIC, Türkiye’deki başarımızdan, bi­zim Doğan Trend olarak yak­laşımımızdan ve en önemlisi müşterilerine olan sahiplen­me çabasıyla bizi destekliyor” diye konuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

SAIC’in sübvanse etme şan­sının olmadığını anlatan Ka­ğan Dağtekin, “Ama maliyetini, malzeme bedeline kadar indi­riyor. Marjını sıfırlıyor en azın­dan iş burada yürüyebilsin diye neredeyse malzeme + işçilik se­viyesine geliyor. Bir kâr beklen­tisi olmadan bize sunuyor. Bize söylediklerine göre ‘öyle oldu­ğunu samimiyetle görüyoruz’ para kazanmamacasına Türki­ye’deki operasyon sürdürü­lebilsin, orada serviste, satışta çalışan in­sanlar işini kay­betmesin diye. Fedakârlık yap­tığımız bir dö­nem ama SAIC gerçekten bize iyi destek veri­yor” dedi. Bir dönem servis şartını karşılamak için harekete geçtiklerine de değinen Kağan Dağtekin, “Bizim bugün 40’a yakın servisimiz zaten var. Bunların 20 adedini kendi şirket bünyemize geçirmemizle ve devralmakla sorun yok. Tebliğe uyum için teknik ve hukuki konuları çözüp maliyetini de çıkarttık ardından bayilerimizle de bu konuda prensipte anlaşmalarımızı yaptık ama bu sene başında durduk. Neden derseniz üretimle ilgili her şey netleşmeden, oldu ya da olmadı, böyle bir yatırıma girmeyi anlamlı görmedik” açıklamasında bulundu.

170 beygir güç üreten 1.5 litrelik turbo motorla gelen MG7, Türkiye’de 2 milyon 470 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Doğan Trend CEO’su Dağtekin tarafından yapılan açıklamalar yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

 

Paylaş