Mv Agusta, 240 beygir güç üretebilen beş silindirli motosiklet motoru geliştirdi

25 Aralık 2025 09:34

İtalya merkezli köklü üreticilerden Mv Agusta, 240 beygir güç üretebilen beş silindirli motosiklet motoru geliştirdi.

Kasım ayının başında düzenlenen EICMA Fuarı’nda konsept olarak sergilenen beş silindirli motosiklet motoru, Mv Agusta tarafından “Cinque Cilindri” olarak isimlendiriliyor. Son açıklamasında yeni motorun 850 cc ile 1150 cc (0,9 – 1,2 litre) arasında değişen farklı silindir hacimlerine sahip olacak şekilde üretime alınabileceğini duyuran şirket; 16.000 devir çevirebilen motorun 8.500 devirde 240 beygir güç ve 135 Nm tork üretebildiğini belirtiyor. Kıyaslamak adına Ducati Panigale V4 R’ın 218 beygir güç ve 114 nm tork sunduğu belirtiliyor. Üstte iki, altta üç silindirin bir araya getirildiği 60 kg’lık Cinque Cilindri, şu anda halen konsept olarak sergileniyor ancak önümüzdeki dönemde ticari hale getirileceği açıklanıyor. Çok sayıda motosiklet tarzında/kategorisinde kullanılabileceği aktarılan motor, önümüzdeki yıllarda birçok “üst seviye” modele can verecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce Audi’nin yeni “V6 TDI” dizel motor dikkat çekmişti. Geçtiğimiz ay A6 ve Q5’te kullanacağı yeni 3.0 litrelik “V6 TDI” dizel motoru tanıtan şirket, 48V hafif hibrit sistemle desteklenen yeni dizel motorun, elektrik destekli turbo ile beraber yüksek performans sunduğunu belirtiyor. Elektrik desteği sayesinde turbo gecikmesi yaşanmayan ve düşük devirlerde yüksek tork sunabilen motor, resmi verilere göre 300 beygir güç ve 580 Nm tork üretiyor. Hafif hibrit sistemin anlık olarak 24 beygir güç ve 230 Nm tork desteği sağladığı motor, önceki nesille kıyaslandığında 3,6 barlık maksimum turbo basıncına bir saniye daha kısa sürede ulaşıyor. Yeni motordaki kompresör türbini yaklaşık yüzde 40 daha hızlı dönüyor ve yalnızca 250 milisaniyede 90.000 devir/dakikaya ulaşıyor. Bu durum kalkışta çok daha keskin bir tepki sağlıyor ve yeni motora sahip A6’nın 0’dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabildiği açıklanıyor. Daha yüksek verim sunan, yani yakıt tüketimi düşürülen motor; kullanılmış yemeklik yağ ve bazı tarımsal ürünlerden üretilen Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ (Hydrotreated Vegetable Oil – HVO) yakıtıyla da çalışabiliyor. Bu yakıtın geleneksel dizele kıyasla karbondioksit emisyonlarını yüzde 95’e kadar azalttığı söyleniyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

MV Agusta imzalı motor yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş