Peugeot’nun yeni araçlarında kullanacağı Hypersquare direksiyon simidine ait yeni fotoğraflar ve kullanıcı deneyimleri paylaşıldı

17 Kasım 2025 09:09

Peugeot, “POLYGON” konseptiyle gerçek hayatta da kullanacağı “Hypersquare” direksiyon simidini gözler önüne sermişti.

Peugeot, yakın zaman önce “POLYGON CONCEPT” adını verdiği yeni konsept otomobil modelini görücüye çıkardı. Bu aracın en çok dikkat çeken yanı “Hypersquare” adı verilen direksiyon simidi oldu. Konsept hakkında yaptığı açıklamada, “POLYGON konsepti, markanın 2027 yılından itibaren başta devrim niteliğindeki Hypersquare direksiyon ve elektrikli-kablolu direksiyon teknolojisi olmak üzere sunacağı çok sayıda yeniliği test edip tanıttığı gerçek anlamda dinamik bir test alanı niteliği taşıyor.” diyen Peugeot, ek olarak şunları aktarmıştı: “POLYGON CONCEPT ile Peugeot’nun Hypersquare teknolojisi somut bir gerçeğe dönüşüyor ve sürücülerin bu yeni teknolojinin avantajlarını benzersiz sürüş keyfi ile birlikte bizzat keşfetmelerine olanak tanıyor. Sürücüler bir asırdan fazla süredir geleneksel yuvarlak direksiyon simidini kullanıyor. Bugün gelinen noktada ise Peugeot, Hypersquare ile bu kalıbı kırıyor ve direksiyonu yeniden yorumluyor. Hypersquare sadece yeni bir şekilden ibaret değil, Peugeot i-Cockpit için yeni bir ergonomik yaklaşım ve araç için tamamen elektronik bir kontrol sistemi vurguluyor. Bu sistem, elektronik direksiyon sistemiyle donatılmış olup direksiyon ile tekerlekler arasında mekanik bir bağlantı bulundurmuyor. Yani tamamen elektronik bir kontrol söz konusu. Havacılık ve uzay sanayisinde kendini kanıtlamış olan bu teknoloji, 2027 yılından itibaren seri üretim bir Peugeot araçta yer alacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sistem, geleneksel hidrolik direksiyonun ötesinde direksiyon oranını hıza göre ayarlamasıyla öne çıkıyor. Hypersquare, park veya manevra gibi düşük hızlarda, sürücünün ellerini hareket ettirmeden veya birden fazla manevraya gerek olmadan hızlı ve kolay manevralar yapmasını sağlıyor. Her yönde maksimum 170 derece dönüşe sahip olup, geleneksel direksiyondaki üç tam dönüşe kıyasla tam dönüşün biraz altında tura sahip. Daha yüksek hızlarda, otomobilin yönünü ayarlamak için küçük bir Hypersquare müdahalesi yeterli oluyor. Hypersquare ve elektrikli-kablolu direksiyon sistemi kombinasyonu, yüksek hızlarda olağanüstü tepki ve hassasiyet, manevralarda benzersiz konfor ve benzersiz bir çeviklik hissi sağlıyor. Ayrıca, elektrikli-kablolu direksiyon sistemi teknolojisi istenmeyen titreşimleri filtreleyerek yoldan gelen optimum geri bildirimi sağlarken, sürücünün yol koşullarını anlamasına yardımcı olacak faydalı geri bildirimler de sağlıyor.”

Direksiyon simidini şimdi gündeme getiren ise Autocar’ın paylaştığı yeni fotoğraflar oldu. Özel hazırlanan bir “Peugeot 2008” prototipine entegre edilen direksiyon, yapısı gereği oldukça farklı ve garip görünüyor. Tekerlekler arasında mekanik bir bağlantı bulunmadığı ve tamamen elektronik yapı temel alındığı için herhangi bir yol hissiyatına/tireşime sahip olmadığı belirtilen direksiyon, Autocar’ın yorumlarına göre kısa turlu yapısıyla park sürecini oldukça kolaylaştırıyor ve genel olarak sportif bir sürüş sunuyor. Yuvarlak olmamasına rağmen konforsuz ya da rahatsız edici bulunmayan Hypersquare, bir Peugeot klasiği olarak gösterge takımını içerisine almıyor. Direksiyondaki her deliğe araç özelliklerinin yönetilmesi için butonlar yerleştiren şirket, tüm butonlara direksiyonu tam olarak bırakmadan basılabildiğini belirtiyor.

Görsel kaynak: “Autocar”

Peugeot ve Hypersquare yanında yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş