Pist nitelikli yol canavarı sahnede; Lamborghini Huracan Tecnica

12 Nisan 2022 17:13

Sızıntılar sonrası tüm detaylarıyla sahneye çıkarılan Lamborghini Huracan Tecnica, EVO RWD’ye göre önemli geliştirmeler getiriyor.

Üreticilerin elektrifikasyon odağındaki hamlelerle gündemde olduğu günümüzde, madalyonun egzotik tarafında performans odaklı gelişmeler devam ediyor. Aventador sonrasında yeni döneme geçişini beklediğimiz Lamborghini, bugün tanıtımını gerçekleştirdiği Huracan Tecnica ile kendi içerisinde önemli bir boşluğu doldurmayı hedefliyor. Tanıtımı öncesinde sızan birkaç karelik görseliyle dış basında adından söz ettirmeye başlayan Lamborghini Huracan Tecnica, beraberinde getirdiği dinamiklerde Evo ile STO versiyonları arasında konumlanan bir canavar olarak lanse ediliyor. Huracan ürün gamıyla özdeşleşmiş yeşil renginin yanında gövde panellerindeki farklılıklarıyla dikkat çekecek model, altyapı olarak ise arkadan itişli sürüş dinamiğiyle asfalta iniyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Fark yaratanlarıyla Lamborghini Huracan Tecnica

Ortanca kardeş olarak da nitelendirebileceğimiz Tecnica’nın detaylarını incelemeye ilk olarak ana hatlardan başlayalım. 5,2 litrelik atmosferik V10 motor mimarisinin konumlandırıldığı model, bu ünitedeki revizyonlar sonrasında 640 PS güç ve 565 Nm tork değerleriyle karşımıza çıkıyor. Giriş seviyesi versiyonda 610 PS ve 560 Nm tork şeklinde olan verilere göre hissedilir iyileştirmelerin gözlemlendiği bu dokunuşlar, aracı STO’ya yaklaştırıyor. 7 kademeli şanzıman ve elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel kilidinin işbirliği de bu değerleri kayıpsız şekilde yola aktarmada görev üstleniyor. Geliştirme tarafında gövdeyi de es geçmeyen Lambo, standart versiyona göre aracın ağırlığını 10 kilogram aşağı çekecek şekilde formül sunuyor. Burada Evo RWD için 1,389 kilogram olarak verilen değerin, Tecnica için 1,379 kilogram üzerinden teknik tabloya yansıtıldığını görüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte de 0’dan 100’e hızlanmasını 3,2 saniyede tamamlayabilen bir versiyon karşımıza çıkıyor. Standart pakete göre 0,1 saniyelik iyileşme barındıran bu Tecnica, STO’nun ise 0,2 saniye gerisinde. Aracın gövde üzerindeki değişimlerde ise; ön tampon, “Y” formlu LED ışıklandırma grubu, arka tarafta karbon fiber motor panelleri, egzoz çıkışları ve difüzör gibi tüm temel parçalar fark yaratıyor. Bu geliştirmelerde özellikle arka kanat için ayrı parantez açmak şart. EVO RWD’ye göre yüzde 35’e varan daha yüksek yere basma kuvveti sağlayan bir panel kullanan Lambo, ön bölümdeki dokunuşlarla da yüzde 20 daha iyi sürtünme katsayısı elde ediyor. Fiyatları önümüzdeki günlerde açıklanacak olan modelin ilk teslimatları bu yıl sonuna doğru başlayacak.
Paylaş