reklamı kapat

POPÜLER

Lotus Eletre

Lotus Eletre; İngiliz üreticinin ilk SUV modeli elektrik gücü ve tasarımıyla fazlasıyla iddialı

 - Güncelleme: 29 Mart 2022 23:13

Marka tarihine geçerek sokaklarda boy gösterecek olan Lotus Eletre, içeride geliştirilen mühendislikle ayrı bir ilgiyi hak ediyor.

Evija modeliyle elektrik dönemine çok iddialı bir giriş yapan Lotus, kendi içerisinde diğer üreticilerde olduğu gibi ilkleri yaşıyor. Uzun süredir geliştirme sürecini takip ettiğimiz marka tarihinin ilk SUV modelini beraberinde getiren elektrik gücü, bugün düzenlenen özel bir etkinlikle tüm dünyaya gösterildi. Tasarım tarafında Lamborghini Urus’u akıllara getiren agresif çizgileriyle dikkat çeken Lotus Eletre, önümüzdeki yıldan itibaren Avrupa pazarında satışa sunulacak. Üretimi markanın Çin’deki yeni tesislerinde gerçekleştirilecek olan Eletre, tasarım ve mühendislik tarafında ise doğrudan markanın içerisinde geliştirilmesiyle de ayrı bir ilgiyi hak ediyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lotus Eletre dünyanın ilk elektrikli hiper SUV modeli olarak lanse ediliyor

Çinli Geely’nin çatısı altında faaliyetlerine devam eden Lotus, Eletre için tüm çalışmalarını gruptan bağımsız geliştirerek genlerini koruma sinyalleri veriyor. Bunun için EPA adı verilen yeni altyapıyla karşımıza çıkan marka, modüler teknolojisi sayesinde farklı motor ve batarya kombinasyonlarına ev sahipliği yapacak. Eletre üzerinden paylaşılan ilk verilere baktığımızda şarj tarafında 800V mimarisinin desteklendiğini görüyoruz. Bu destekle birlikte ultra hızlı şarj olabilen bataryayı 18 dakikada tamamen dolu hale getirmek mümkün olacak. Seri üretime taşınma sürecinde 600 kilometrelik menzil değeriyle gelmesi beklenen Lotus Eletre, hızlı şarj desteğiyle kısa zamanda günlük kullanımı karşılayabilen bir elektrikli SUV olacak. Bu noktada 350 kW’lık bir üniteden 20 dakikalık şarjla 350-400 kilometrelik menzil verilerinin yakalanabilmesi muhtemel.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Motor tarafında ise şu aşamada ana hatlarıyla veriler paylaşılmış durumda. Burada çift elektrik motoruyla birlikte aracın 600 PS güce sahip olabileceğini görüyoruz. Eletre tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte 0’dan 100’e 3 saniyeden daha kısa sürede çıkabilirken, maksimumda 260 km/s hıza kadar çıkabilecek potansiyele sahip. Sonraki süreçte 700 PS’e kadar daha yüksek performans verilerine sahip versiyonun da ürün gamına eklenebileceği gelen bilgiler arasında. Eletre’nin altyapı elemanları arasında aktif aerodinamik gövde panelleri, aktif süspansiyon sistemi, arka tekerlekten manevra, tork aktarım kontrolü ve elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi gibi parçalar sürüşe boyut atlattırmaktan sorumlu olacak. 5.105 milimetre uzunluk, 1.630 milimetre yükseklik, 2.131 milimetre genişlik ve 470 litrelik bagaj hacmi değerleriyle, Lamborghini Urus’a yakın ebatlara sahip olan Eletre için son kullanıcıya ulaşacak diğer rakamsal detayları önümüzdeki günlerde alacağız.


Multimedya sistemi tarafında uzaktan erişim sağlanabilen bir yazılım altyapısını barındıran Eletre, son esil güvenlik teknolojisini de beraberinde getiriyor. Araçta; adaptif hız sabitleyici, çarpışmadan kaçınma yardımcısı, trafik işaretleri algılama, kapı açma uyarısı, geri ve ön bölge trafik asistanı, şeritten ayrılma uyarısı ve otonom acil frenleme gibi pek çok aktif ve pasif destek konumlandırılıyor.