Porsche cephesinde sentetik yakıt ısrarı; geleceğe alternatif gösterilen çalışmalarda son durum ne?

08 Aralık 2020 20:00

Porsche CEO’su Oliver Blume, markasının yoğun bir çalışma yürüttüğü sentetik yakıt süreciyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

İnsanlığın küresel ölçekteki öncelikli ihtiyaçlarından birisi olan “ulaşım”, bunu sağlayan üreticiler tarafından yeni bir çağın eşiğinde. Buradaki temel dinamiğin elektrik gücü üzerine olduğunu da artık hepimiz biliyoruz. Sınıf fark etmeksizin her markanın ayak uydurduğu bu dönüşümde ciddi yatırımları masada. 100 yılı aşkın süredir hayatımızda olan içten yanmalı motorların ise çoğu kişiye göre gelecekte yeri yok. Porsche cephesi ise böyle düşünmeyenler arasında.

Aslında yakın vadeli gelişmeler doğrultusunda Porsche’nin de ciddi bir elektrikleşme sürecinde olduğunu söyleme mümkün. Hatta bu durum, içerisinde bulunduğu Volkswagen grubunun şarj altyapısının geliştirilmesi konusunda markayı öncü role getiriyor. Porsche içerisindeki yönetim ve mühendisler elinde ise içten yanmalı motorların gelecekte olması için hala bir kart var. Şirket klasik otomobiller başta olmak üzere içten yanmalı motorların gelecekte var olması adına çıkış yolunu sentetik yakıtlarda görüyor. Bunun için kısa süre önce önemli bir pilot program başlatan markanın CEO’su Oliver Blume, içerisinde bulundukları güncel durum hakkında önemli bilgiler verdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Porsche, sentetik yakıt pilot programında önemli veriler elde ediyor

356 modeliyle 30’ların başından beridir otomobil pazarında dinamiklerini gördüğümüz Porsche, bu senaryoda aynı zamanda ciddi bir klasik otomobil mirasına sahip. Sentetik yakıt çalışmaları da, hala dünya çapında “kültürel miras” kabul edilen klasik otomobillerin gelecekte de yollarda olabilmesi adına önem arz ediyor. Şu an bu otomobiller için popüler çözümse, geleneksel motorlarının yerini elektrik setlerinin alması ki bu söz konusu aracın bütünsel ruhu olduğunda “kitaba aykırı” bir hareket. CEO Oliver Blume ve ekibinin içten yanmalı motordan vazgeçmeme sebeplerinin başında da bu sebepler var.

Sentetik yakıtlar aslında pazar için çok da yeni bir gündem değil. 5 yıllık zaman zarfı içerisinde bu türlerin, hidrojen ve elektriğin yanında önemli bir rol olma potansiyeli olduğuna vurgu yapılıyor. Bu tür yakıtların yenilenebilir kaynaklardan elde edilebiliyor olması da bir diğer umut verici noktası. Günümüzde hala devam eden sorun maliyet ve bu durumun değişmediğini Blume’un açıklamalarında da görebiliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Konuyla ilgili Hagerty‘e konuşan Blume; “Tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen sentetik yakıtların gelecekte önemli bir potansiyele sahip olduğuna inancımız tam. Bu inancımıza paralel olarak araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmeye devam ediyoruz. Bu zamana kadar ürettiğimiz ve yollarda olan yüzde 70 oranındaki otomobilimiz içten yanmalı motorlara dayanıyor. Bu uzun yıllar boyunca da böyle olmaya devam edecek. Sentetik yakıtlarla ilgili önümüzde duran temel problem hala bedelin yüksek olması. Son verilerde hala litre ücretinin 10 doların üzerinde olduğunu görüyoruz. Bizim çalışmamız bunu litre başında 2 doların altına çekebilmek üzerine kurulu.” ifadelerine yer verdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Halihazırdaki pilot programını 993 kasa 911 modeli üzerine sürdüren marka, elde ettikleri verilerin kendisi için oldukça önemli olduğunu vurguluyor. Porsche aynı zamanda sentetik yakıt teknolojisinin AR-GE süreciyle ilgilenen ve sonunda yakıtı üretebilecek ortaklara da kapısını açmış durumda. Markanın halihazırda üretim modülü ise havada yakalanan karbonun hidrojenle bir araya getirilerek methanol elde edilmesi üzerine kurulu. Yakıtın rüzgar ve güneş enerjisiyle çalışan fabrikalarda üretilmesi planı da tüm döngüyü iklim dostu yapıyor. Blume’a göre bunun yerel kullanıma verimli bir şekilde sunulması için önümüzde 10 yıl gibi bir süreç var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili Video

Taycan tanıtımı

Paylaş