Prototip testleri başladı; yeni jenerasyon Skoda Fabia cephesinden ilk detaylar

06 Aralık 2019 22:00

Skoda Fabia için hummalı bir çalışma içerisinde olan geliştirme ekibi, aracı en kısa sürede meraklılarıyla buluşturmanın telaşında.

Volkswagen grubunda yapılan yeni planlama gereği nispeten daha alt segmente yöneleceği açıklanan Skoda, buna rağmen şu günlerde grubun en popüler ismi belkide. Özellikle Octavia‘nın getirildiği noktadan ciddi derecede heyecanlanan kullanıcılar, Golf’ün karşısına çıkarılan Scala ve yeni Superb için de benzer yönde olumlu yaklaşık sergiliyor. Artık SUV sınıfında da pay yakalamaya başlayan Çekyalı üretici için bizim özellikle beklediğimiz isimse yeni jenerasyon Fabia’dan başkası değil. Dördüncü jenerasyonuna kavuşması adına geliştirilme sürecinin başlandığı açıklanan otomobil için ilk açıklamalar da nihayet gelmeye başladı. Yönetim kurulunun ilk isimlerinden birisi olan Bernhard Maier cephesinden gelen detaylarla konuşmaya başlayacağımız yeni Skoda Fabia için prototip versiyon üzerinden sürecin hızlandırıldığına vurgu yapılıyor.

Skoda Fabia

1999 yılında başlayan macerasında 20 yılı geride bırakan Fabia’yı değişen tasarımı ve dinamikleriyle birlikte önümüzdeki yıl karşımızda görmeyi bekliyoruz. Satış süreci için 2021’nin işaret edildiği modelin tanıtımını da bu sebepten ötürü 2020’nin ikinci yarısına sarkması yine muhtemeller arasında yer alıyor. Polo ve Ibiza‘dan da bildiğimiz MQB A0 platformu üzerine geliştirilecek olan MK4 ile ilgili Bernhard Maier’in açıklamalarıysa şu şekilde; “Yeni jenerasyonu tamamlamak için süreci hızlandırdığımızı söyleyebilirim. Geçtiğimiz günlerde prototip ile ilk sürüşe çıkma imkanım da oldu. Size şunu şimdiden söyleyebilirim ki, aracı pazara sunmak için gerçekten sabırsızlıanıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu açıklamaların eşliğinde yeni Fabia’nın motor seçenekleri hakkında masada görünenlerden de konuşmaya başlayabiliriz. Artık atmosferik yapıda bir makine barındırması planlanmayan otomobilde giriş seviyesinin 1.0 litrelik TSI motorun 95 ve 115 beygirlik versiyonları üzerinden oluşturulması bekleniyor. 150 beygir güç üreten 1,5 litrelik motorun da ön planda olduğu bu seçenekler içerisine, hibrit dokunuşunu görme ihtimalimiz de yok değil. Başlangıç jeneratör yapılı bu hibrit desteğin, şarj edilebilir şeklinde entegrasyonu ise söz konusu değil. Scala ve Octavia örnekleri üzerinden markanın güncel kimliğini yansıtacak bir tasarım karakteri ve kokpit dinamiği sunacak olan Fabia ile ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.

İlginizi çekebilir

Yeni Octavia çarpışma testi

Paylaş