Rekabet Kurumu, Google’a 355 milyon TL ceza verdi

10 Temmuz 2025 15:08

Rekabet Kurumu bugün resmi bir açıklama yaptı ve internet devi Google’a tam 355 milyon TL ceza verildiğini duyurdu.

Bu büyük ceza hakkında yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Rekabet hukuku çerçevesinde teşebbüslere getirilen yükümlülükler ya da teşebbüslerce verilen taahhütler; piyasada adil rekabetin sağlanması ve tüketici refahının korunması açısından büyük önem taşıyor. Bu yükümlülüklere uymayan teşebbüsler ise idari para cezalarıyla karşı karşıya kalabiliyor. Google’a verilen yaklaşık 355 milyon Türk Lirası idari para cezası da bu durumun somut bir örneği oldu. Hatırlanacağı üzere 2021 yılında verilen kararda, Google’ın genel arama sonuçlarında kendi yerel arama ve konaklama fiyatı karşılaştırma hizmetlerini rakiplerinden daha avantajlı şekilde öne çıkardığı tespit edilmiş ve Google’a yaklaşık 296 milyon Türk lirası para cezası verilmişti. Ayrıca, Google’dan rakip hizmetleri dezavantajlı duruma düşürmeyecek yeni bir tasarım sunması istenmişti. Rekabetçi endişeleri gidermek üzere Google’ın önerilerini sunduğu uyum süreci devam ederken; “İşletme Reklamları” adıyla sunulan ve soruşturma konusu tasarımlarla aynı nitelik ve işleve sahip yeni tasarımların Google tarafından uygulamaya alındığı tespit edildi. Yapılan tespit üzerine Google tarafından geri çekilen bahse konu tasarım ile ilgili olarak; tasarımın uygulamada kaldığı süre boyunca Google’a günlük idari para cezası verildi.”

Rekabet Kurumu tarafından Google’a yönelik olarak yapılan ilk açıklama ise şöyleydi: “Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Bilindiği üzere Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen bahse konu kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modelidir. Yapılacak soruşturmada; Google’ın PMAX isimli reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği değerlendirilecek.”

Rekabet Kurumu ve Teknosa yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş