Rimac de elektrikli otomobiller için katı hal bataryası geliştiriyor. Şirket bu konuda rekabetin gerisinde kalmak istemiyor.
Günümüzde birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu bir başlangıç ve katı hal bataryaları çok daha fazlası yolda bulunuyor. Gelecekte standart lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power, Toyota ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Standart lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil pil teknolojisi, daha uzun kullanım ömrü sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal bataryaları, birim alanda daha fazla enerji depolayabilmesiyle 800-900 km gibi menzilleri standart hale getirebiliyor. Bu konuda ses getiren isim ise elektrikli hiper otomobil Nevera’yı üreten Rimac oldu. IAA Mobility 2025 kapsamında ProLogium ve Mitsubishi Chemical Group ile iş birliği yaparak bir katı hal bataryası geliştirmeye başladığını duyuran şirket, bu batarya hakkında henüz teknik detay paylaşmadı. 2028’den önce ticari hale getirilmesi beklenmeyen batarya, elektrikli hiper/süper otomobil pazarında çok ama çok daha iddialı modellerin önünü açabilir.
Bu alanı en son gündeme getiren isim QuantumScape olmuştu. Volkswagen Grubu’nun batarya tarafına odaklanan kolu PowerCo, QuantumScape’in katı hal pil teknolojisini seri üretime almak için şirketle önemli bir lisans anlaşması imzalamıştı. PowerCo, bu anlaşma sayesinde QuantumScape’in geliştirdiği teknolojileri kullanarak elektrikli otomobiller için gelişmiş katı hal pilleri üreteceklerini duyurmuştu. Bu konuda çalışmalara devam eden şirket, IAA Mobility kapsamında katı hal bataryasının temel alındığı ilk Volkswagen Grubu test aracını görücüye çıkardı. Bu araç ilginç şekilde grup çatısı altında yer alan Ducati’nin hazırladığı özel bir motosiklet modeli oldu. Şu anda yüzde 10-80 arasını 12 dakikada doldurabilen QSE-5 batarya ile donatılan motosiklet, şirketin 2030’a kadar ticarileştirmeyi hedeflediği katı hal bataryasının geliştirme sürecinde kullanılacak.