Güney Kore merkezli teknoloji devi Samsung, OLED TV pazarında Türkiye’nin yeni lideri oldukları duyurdu.
Bu konuda yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “19 yıldır üst üste dünyanın, 9 yıldır üst üste Türkiye’nin en büyük TV markası konumunu koruyan Samsung, OLED TV kategorisinde de Türkiye pazarında birinci sıraya yerleşti. Pazar araştırma şirketi GfK’nın raporuna göre Samsung, 2016 yılından bu yana sürdürdüğü Türkiye TV pazar liderliğini OLED TV kategorisine taşıdı. GfK Mayıs 2025 verilerine göre Samsung, %46,78 ciro payı olmak üzere %48.7 adet payıyla Türkiye OLED TV pazarında lider konumda yer aldı. Bu veriyle birlikte Samsung, yılın ilk beş ayındaki toplam performansıyla da pazar payını yükselterek önemli bir başarıya imza attı. Samsung’un bu başarısı, yapay zekâ destekli 2025 model yeni TV’lerin piyasaya sürülmesiyle de desteklendi. Samsung, 2025 yılı itibarıyla yalnızca Türkiye’de değil; Kuzey Amerika gibi rekabetin yoğun olduğu pazarlarda da OLED kategorisinde liderliği üstlenmiş durumda. Bu başarı, Samsung’un tüm dünyada premium TV segmentindeki liderlik vizyonunun bir parçası olarak görülüyor.
Samsung Türkiye CEO’su Jeff Jo, konuyla ilgili şunları söyledi: “Türkiye’de TV pazarında sürdürdüğümüz liderliği, bu yıl OLED kategorisine de taşıdık. Bu, sadece bir pazar başarısı değil; aynı zamanda tüketicinin yeni nesil görüntüleme teknolojilerine olan güveninin ve ilgisinin bir yansımasıdır. Türkiye’deki bu liderlik, küresel başarımızın yerel yansıması. Samsung olarak OLED TV teknolojisinde uzun vadeli liderliği hedefliyoruz.”
Global çapta yapılan araştırmalar, kullanıcıların TV tercihlerini etkileyen önceliklerin daha iyi görüntü kalitesi (yüzde 70), daha büyük ekran (yüzde 58) ve daha üst bir model (yüzde 43) olduğunu ortaya koyuyor. Yeni OLED TV’lerde bu beklentileri karşılayacak son teknolojileri kullandıklarını söyleyen Jeff Jo, “Yeni Vision AI vizyonumuzla TV’yi ekran olmaktan çıkarıp farklı ihtiyaçlara en iyi şekilde yanıt verecek, diğer cihazlarla bağlantılı bir merkez olarak konumlandırıyoruz. Vision AI stratejimizle kullanıcı deneyimi odaklı yeni yapay zeka özellikleriyle donattığımız yeni OLED TV’lerimizin dünya çapında kullanıcıların beğenisini kazanması bizim için büyük mutluluk. 9 yıldır Türkiye’de sürdürdüğümüz TV sektörü liderliğini bu sene OLED kategorisine de taşımaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.