Sonunda geliyor; Formula 1 teknolojili Mercedes-AMG One seri üretime hazır

01 Haziran 2022 16:29

Markanın en hızlı ve güçlü otomobili olarak sokaklara çıkacak olan Mercedes-AMG One, konsept versiyonuna yakın şekilde üretime geçiyor.

Mercedes’in AMG ekibiyle birlikte beş yıldır geliştirme süreciyle adeta cebelleştiği One projesi nihayet seri üretime hazır dinamiklerine kavuştu. Marka içerisinde son yılların sınırları en zorlayan projesi olarak nitelendirdiği otomobil, Formula 1 motor ve mühendislik teknolojisini sokaklara getirme iddiası taşıyor. Her şey planlandığı gibi giderse bu yılın son çeyreğinde ilk sahiplerine teslim edilmesi beklenen Mercedes-AMG One, markanın fabrikasından çıkmış en hızlı otomobili rozetini de beraberinde getirecek.

Rakamlarla Mercedes-AMG One

5 yıllık süre içerisinde gerek mühendislik çözümleri gerekse emisyon kuralları tarafında yaşanan değişimler sebebiyle üretime geçiş süreci sekteye uğrayan One, gelinen son noktada kesinlikle “beklemeye değdi” dedirtiyor. Üzerinde adeta ders verilebilecek son teknoloji süper otomobili garajından çıkartan Mercedes-AMG ekibinde de günün sonunda yüzler gülüyor. İlk kez 2017 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı kapsamında sergilenen otomobil, konsept dinamiklerine büyük oranda sadık kalınmış şekilde karşımıza çıkıyor. 1,6 litrelik V6 motorunun Formula 1 mühendisliğinden bir şey kaybetmeden yola yansıtıldığı One’da içten yanmalı üniteye farklı noktalarda konumlanan toplamda dört elektrik motoru eşlik edecek. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte ortaya 1.063 PS güç üreten bir kombinasyon çıkıyor. Otomobilin bu güçle 0’dan 100’e hızlanmasını 2,9 saniyede tamamladığı açıklanırken, 7 saniyelik 0-200 ve 15,6 saniyelik 0-300 değerleri de teknik tabloda dikkat çekiyor. Böylesine limitler sunan bir otomobilde 8,7 litrelik tüketim değerlerinin görülebiliyor olması da sürecin mühendislik tarafında gelinen noktanın göstergelerinden.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes’in en hızlı seri üretim modeli olarak tarihe geçmeye hazırlanan modelin bu rozeti elde etmesi de şüphesiz hiç kolay olmadı. CLK GTR ile 24 yıl önce yakalanan hız rekorunu, 344 km/s olarak kayıtlarda var olan dereceyi 352 km/s’e çıkartan One, limitlerdeki mühendisliğin ne kadar zorlayıcı olduğunu da ortaya koyuyor. Halihazırdaki Formula 1 aracında kullanılandan daha fazla elektrik motorundan faydalanan mühendisler, dizilimi de farklı noktalara yerleştirmeyi tercih ediyor. 120 beygirlik bir motoru turbo ile elektrik kompresörü arasında yer alıyor. 160 beygirlik ana güç motorlarından birisi de motor ile güç aktarım ünitesi arasında kendisine yer buluyor. 160 beygire yaklaşan diğer iki elektrik motorunun ise ön aksta konumlandırıldığını görüyoruz. Tamamı yüksek performans odaklı hizmet veren bu motorların bileşimiyle son güç rekortmeni olan Mercedes-AMG GT Black Series’e göre çıtanın 330 beygir yukarıya çekilmesi de belirtmeden geçemeyeceğimiz noktalar arasında.
Paylaş