1.064 beygirlik 2025 Chevrolet Corvette ZR1 hâlihazırda oldukça güçlüyken, 1.250 beygirlik Chevrolet Corvette ZR1X tanıtıldı.
Tasarımı oldukça tanıdık olan yeni hiper otomobil Chevrolet Corvette ZR1X, ZR1’in 5,5 litrelik çift turbo V8 motorunu, Corvette E-Ray’in (bu araçta tek başına 186 beygir güç sunuyor) elektrik motoru ve 1,9 kWh batarya ile desteklenen bir hibrit sistemle birleştiriyor. Bu kombinasyon ile toplamda tam 1.250 beygir güç üreten araç, 0’dan 100 km/s hıza 2 saniyeden daha kısa sürede ulaşabiliyor. Yola uygun olan, yani sadece pist sürüşleri için tasarlanmayan ZR1X, 420 mm karbon seramik diskler ve 10 pistonlu Alcon kaliperlerle donatılıyor. Üstü açılabilen versiyonu da sunulan (aynı zamanda büyük rüzgarlığın kullanıldığı bir versiyon da var) aracın aşırı yüksek olacağı net olan resmi satış fiyatı ise henüz belli değil.
Peki 2025 Chevrolet Corvette ZR1 tam olarak neler sunuyordu? Şirketin resmi paylaşımına göre ZTK Performance paketine sahip ZR1, 0’dan 96 km/s hıza yalnızca 2,3 saniyede çıkabiliyor. 241 km/s hıza ulaşması 9,7 saniye süren araç, tam bir “canavar” olarak geliyor. Keskin hatların ve karbon fiber gövde parçalarının dikkat çektiği aracın kalbinde, 5.5 litrelik bir V8 motor (LT7) yer alıyor. Çift turbo ile desteklenen bu motor tam 1.064 beygir güç ve 1.211 Nm tork sunuyor. Lamborghini Revuelto, McLaren 750S, Pagani Huayra ve Mercedes-AMG One gibi hiper otomobillerden daha güçlü olan yeni Corvette ZR1, ilk tanıtıldığında Amerikalı bir otomotiv üreticisi tarafından şimdiye kadar üretilen en güçlü V8 motor ile gerçek anlamda nefes kesmişti.
Sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman ile donatılan araç, önümüzdeki yıl satışa sunulduğu zaman “coupe” ve “cabrio” gövde stilleriyle satın alınabilecek. Aynı zamanda bu versiyonlar için “düşük sürtünme” ve “yüksek yere basma kuvveti” odaklı iki farklı varyant da sunulacak. Halen fiyatı belli olmayan Corvette ZR1 için Michelin Pilot Sport 4S lastikler ile sarılacak 20 inç ve 21 inç jantlar (tamamen karbon fiber ya da alüminyum) sunulacak. Devasa bir rüzgarlık ve tamponun ortasına yerleştirilmiş dörtlü egzoz çıkışına sahip olan aracın içinde ise, doğrudan sürücüye dönük yapıda tanıdık bir kokpit alanı bizleri karşılıyor.