Tesla, Model 3’ten kaldırdığı sinyal kolunu ayrı olarak satmaya başladı

19 Ağustos 2025 15:48

Tesla, Türkiye’de resmi olarak satılmayan Model 3’ten kaldırdığı sinyal kolunu ayrı olarak satmaya başladı. Şirket, sinyal kolunu şu anda sadece Çin’de sunuyor.

Tesla, Model 3’ü yenilediğinde araçtan hem sinyal hem de vites kolunu kaldırdı. Sinyal direksiyonun üstündeki butonlara, vites ise ana ekrana alındı. Bu durum özellikle sinyal kolu özelinde çoğu sürücüyü memnun etmedi. Birçok Model 3 sahibi, aracına üçüncü parti şirketlerin ürettiği sinyal kollarını eklemeye başladı. Bu konuyu şimdi gündeme getiren ise doğrudan Tesla’nın kendisi oldu. Çin’deki belirli Model 3 sahiplerine yaklaşık 350 dolara ayrı sinyal kolu satmaya başlayan şirket, bu ürünü şu anda yalnızca 7 Şubat 2025’ten sonra üretilen Model 3’lere sunuyor. Tesla bugün Çin’de resmi olarak tanıttığı Model Y L ile de ses getirdi. Türkiye pazarına getirilmesi beklenmeyen Model Y L, doğruda altı koltuklu (2+2+2 kurulumu) olmasıyla fark yaratıyor. 142 kW (190 beygir) ve 198 kW (266 beygir) gücündeki iki farklı elektrik motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 4,5 saniyede çıkabilen araç için, LG Energy Solution (LGES) şirketinden gelen 82 kWh batarya üzerinden 751 km (CLTC) menzil verisi paylaşılıyor. Model Y L, 4.976 mm uzunluğa, 1.920 mm genişliğe, 1.668 mm yüksekliğe ve 3.040 mm dingil mesafesine sahip. Karşılaştırmak adına beş koltuklu Model Y 4.797 mm uzunluğa, 1.920 mm genişliğe, 1.624 mm yüksekliğe ve 2.890 mm dingil mesafesine sahip. 2.088 kg ağırlık ve 100 kilometre için 12,8 kWh enerji tüketim verisi açıklanan araç için yaklaşık 47 bin dolarlık başlangıç fiyatı açıklanıyor.

Tesla yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş